بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

توضیح درباره ایرادهای طرح "حمایت از گزارشگران فساد در شهرداری"/ درخواست از نخبگان برای اصلاح مصوبه

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران درباره اشکالات طرح حمایت از گزارشگران فساد گفت: یکی از اشکالات در مورد ورود شورا به حوزه اجرائی است که شهرداری نسبت به آن اعتراض داشت و یکی دیگر از اشکالات این طرح آن است که امکان اصلاح را از شورا گرفته است و اصلاح را تنها در اختیار شهرداری قرار داده است.


«مهدی اقراریان» رئیس کمیسیون نظارت و مالی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به سوالی درباره‌ چرایی عدم اجرای طرح حمایت و صیانت از گزارشگران فساد در شهرداری اظهار کرد: طرح حمایت از گزارشگران فساد یکی از طرح‌های بسیار خوبی بود که در شورا مطرح شد، اما دچار اشکالات بسیار فراوانی است. 


او ادامه داد: یکی از موضوعاتی که کمیسیون حقوقی در شورای ششم در دستور کار خود قرار داده است و تاکنون بیش از ۵ جلسه برای این موضوع برگزار کرده است بررسی طرح حمایت از گزارشگران فساد بوده است. 


اقراریان با اشاره به جلسات برگزار شده در این زمینه گفت: جلسات تخصصی با سازمان بازرسی، حراست شهرداری، مرکز حقوقی و مجموعه‌هایی که مرتبط با موضوع هستند برگزار کردیم. همچنین بازدیدی را از ۱۸۸۸ و ۱۳۷ انجام دادیم. 


رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران همچنین تاکید کرد که اجرائی کردن این مصوبه در دستور کار است.


او در پاسخ به این سوال که اشکالات حقوقی مصوبه چه بوده است، گفت: یکی از اشکالات در مورد ورود شورا به حوزه اجرائی است که شهرداری نسبت به آن اعتراض داشت. یکی دیگر از اشکالات این طرح آن است که امکان اصلاح را از شورا گرفته است و اصلاح را تنها در اختیار شهرداری قرار داده است. 


اقراریان ادامه داد: در این مصوبه اشاره شده است که باید سامانه‌ای برای این موضوع طراحی شود در صورتی که شهرداری در حال حاضر سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ را دارد. آن مصوبه به رغم آنکه در کلیات و موضوع مصوبه خوبی است اما در جزئیات به دلایلی که اشاره کردم، یعنی تفکیک بین حوزه نظارت و اجرا توجه نشده و حتما باید اصلاحاتی روی آن صورت بگیرد. 


رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه اصلاح مصوبه را در دستور کار خود داریم، افزود: درخواست می‌کنیم رسانه‌ها با ورود به این موضوع امکان مشارکت نخبگان را در اصلاح این طرح برای ما فراهم کنند و نقطه نظرات مجموعه‌ها و اندیشکده‌هایی که در این زمینه کار کردند را به ما منعکس کنند.


او درباره اعتراض شهرداری به ورود شورا در این مصوبه اظهار کرد: ورود در اجرا در اینجا مشکل است. براساس مصوبه اقدامات اجرائی بر عهده شورای شهر گذاشته شده است که شهرداری می‌گوید در حدود اختیارات شهرداری تهران است. اشکالاتی که شهرداری گرفته درست است و تلاش می‌کنیم با رفع این اشکالات اجرائی شدن مصوبه را تسریع دهیم. 


اقراریان با اشاره به یکی دیگر از اشکالات در این مصوبه اظهار کرد: در قانون برنامه پنج‌ساله شهرداری احکامی وجود دارد که به رغم آنکه شورای پنجمی‌ها خودشان آن‌ها را وضع کردند اما اجرائی نشده است. یکی از اشکالاتی که با آن مواجه هستیم همین احکامی است که بعضا قابل اجرا نیست. 


او در پاسخ به سوالی درباره نارضایتی برخی کارگران از پیمانکاران در زمینه پرداخت حقوق اظهار کرد: درباره حقوق کارگران اگر مصادیقی وجود دارد اعلام کنید تا پیگیری شود.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.