سلام خدمت همه همزراهان همیشگی فونی شاپ . امروز با مبحث باتری های ایفون و نحوه نگهداری از آن با شما همراه هستیم . 

عملکرد آیفون و ارتباط آن با باتری را بیشتر بشناسید: 

یکی از حوزه های مهم فناوری ، باتری های ایفون و کارایی آن است. باتری ها یک فناوری پیچیده هستند و تعدادی از عوامل محیطی به عملکرد باتری و عملکرد مربوط به آیفون کمک می کنند. همه باتری های قابل شارژ مصرفی هستند و طول عمر محدودی دارند  در نهایت ظرفیت و عملکرد آنها کاهش می یابد به گونه ای که نیاز به تعویض دارند و باتری های ایفون نیز از این امر استثنا نیستند. با افزایش سن باتری ها ، می تواند به تغییر عملکرد آیفون کمک کند. ما این اطلاعات را برای کسانی ایجاد کردیم که میخواهند از یک گوشی بیشترین و بهترین استفاده را بکنند.

 باتری های لیتیوم یون چه مزایایی دارند ؟

باتری های آیفون از فناوری لیتیوم یون استفاده می کنند. در مقایسه با نسل قبلی فناوری باتری ، باتری های لیتیوم یون سریعتر شارژ می شوند ، بیشتر دوام می آورند و برای ماندگاری بیشتر باتری در بسته بندی سبک تر ، چگالی انرژی بیشتری دارند. فناوری لیتیوم یون قابل شارژ در حال حاضر بهترین فناوری را برای دستگاه شما فراهم می کند.

چگونه عملکرد باتری را به حداکثر برسانیم ؟

” ماندگاری باتری” مدت زمانی است که دستگاه قبل از نیاز به شارژ مجدد کار می کند. “طول عمر باتری” مدت زمانی است که باتری تا زمانی که نیاز به تعویض داشته باشد دوام می آورد. یکی از عواملی که روی عمر باتری و طول عمر موثر است ترکیبی از کارهایی است که با دستگاه انجام می دهید. مهم نیست که چگونه از آن استفاده می کنید ، روش هایی برای کمک به شما وجود دارد. طول عمر باتری مربوط به “سن شیمیایی” آن است که چیزی فراتر از گذشت زمان است. این شامل فاکتورهای مختلفی از جمله تعداد چرخه های شارژ و نحوه مراقبت از آن است. برای به حداکثر رساندن عملکرد باتری و کمک به افزایش طول عمر باتری ، بهتر است که باتری ها را در بازه 20 الی 90 درصد قرار دهید و نگذارید که شارژ باتری به 0 و یابه 100 برسد . بهتر است که دمای باتری را کنترل کنید و آن را در معرض مستقیم نور خورشید و گرمای مستقیم قرار ندهید .

وقتی که باتری ها از نظر شیمیایی پیر می شوند چه اتفاقی خواهد افتاد ؟

تمام باتری های قابل شارژ از جمله باتری های ایفون دارای اجزای قابل مصرف هستند که با افزایش سن شیمیایی از کارایی کمتری برخوردار می شوند .

با پیر شدن شیمیایی باتری های یون لیتیوم ، میزان شارژ موجود در آنها کاهش می یابد و در نتیجه مدت زمان کمتری قبل از شارژ مجدد دستگاه کاهش می یابد. از این می توان به عنوان حداکثر ظرفیت باتری یاد کرد. علاوه بر این ، ممکن است توانایی باتری در ارائه حداکثر عملکرد  “حداکثر قدرت” کاهش یابد. برای اینکه تلفن به درستی کار کند ، وسایل الکترونیکی باید بتوانند از طریق آن باتری انرژی را بگیرند. یکی از ویژگی هایی که در این انتقال انرژی فوری تأثیر می گذارد ، امپدانس باتری است. باتری با امپدانس بالا ممکن است قادر به تأمین انرژی کافی برای سیستم مورد نیاز آن نباشد. در صورت داشتن سن شیمیایی باتری ، امپدانس باتری می تواند افزایش یابد. امپدانس باتری در حالت کم شارژ و در محیط دمای سرد به طور موقت افزایش می یابد. هنگامی که با یک سن شیمیایی بالاتر همراه شوید ، افزایش امپدانس قابل توجه تر خواهد بود. اینها خصوصیات شیمی باتری است که در همه باتری های لیتیوم یون در صنعت مشترک است .

وقتی نیرو از باتری با سطح امپدانس بالاتر کشیده می شود ، ولتاژ باتری به درجه بیشتری کاهش می یابد. اجزای الکترونیکی برای کارکرد صحیح به حداقل ولتاژ نیاز دارند. این شامل حافظه داخلی دستگاه ، مدارهای تغذیه و خود باتری است. سیستم مدیریت نیرو توانایی باتری را در تأمین این نیرو تعیین می کند و بارها را به منظور حفظ عملکرد مدیریت می کند. وقتی دیگر نمی توان عملیات را با توانایی کامل سیستم مدیریت نیرو پشتیبانی کرد ، سیستم برای حفظ این قطعات الکترونیکی خاموش می شود. گرچه این خاموش کردن از منظر دستگاه عمدی است ، اما ممکن است توسط کاربر غیر منتظره باشد .

روش های چلوگیری از  خاموش شدن غیرمنتظره

با کمبود شارژ باتری ، سن شیمیایی بالاتر یا دمای کمتر ، کاربران احتمالاً خاموش شدن غیرمنتظره ای را تجربه می کنند. در موارد شدید ، خاموش شدن می تواند بیشتر اتفاق بیفتد ، در نتیجه دستگاه غیر قابل اعتماد یا غیر قابل استفاده است. 

در ایفون های نسل جدید سیستمی با عنوان مدیریت عملکرد وجود دارد .

این مدیریت عملکرد با مشاهده ترکیبی از دمای دستگاه ، وضعیت شارژ باتری و امپدانس باتری کار می کند. فقط در صورت نیاز به این متغیرها ، iOS به منظور جلوگیری از خاموش شدن غیرمنتظره ، حداکثر عملکرد برخی از اجزای سیستم مانند  راCPU و GPU را به صورت پویا مدیریت خواهد کرد. 

در نتیجه ، بارهای کار دستگاه به صورت توازن برقرار می شود و توزیع نرم تری از وظایف سیستم را امکان پذیر می کند ، نه اینکه یکباره سرعت عملکرد بزرگتر را داشته باشد. در برخی موارد ، کاربر ممکن است هیچ تفاوتی در عملکرد روزانه دستگاه مشاهده نکند. میزان تغییر درک شده بستگی به میزان مدیریت عملکرد مورد نیاز برای یک دستگاه خاص دارد .

در مواردی که گوشی  با اشکال شدیدتر با مدیریت عملکرد گوشی مواجه می شود ، کاربر ممکن است اثراتی از جمله :

زمان راه اندازی برنامه طولانی تر

هنگام پیمایش ، نرخ فریم پایین تر است

کم نور شدن نور پس زمینه (که می تواند در مرکز کنترل نادیده گرفته شود)

میزان صدای بلندگو را تا 3 دسی بل کاهش دهد

کاهش تدریجی نرخ فریم در برخی از برنامه ها

بسیاری از مناطق کلیدی تحت تأثیر این ویژگی مدیریت عملکرد قرار نمی گیرند . برخی از این موارد عبارتند از :

کیفیت تماس همراه و عملکرد توان شبکه

عکس و کیفیت فیلم گرفته شده

عملکرد GPS

دقت مکان

سنسورهایی مانند ژیروسکوپ ، شتاب سنج ، فشارسنج

Apple Pay

ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید . امیدوارم اطلاعاتی که از باتری های ایفون  به دست آوردید مفید بوده باشد .

جهت خرید انواع باتری آیفون به فروشگاه اینترنتی فونی شاپ سر بزنید و از کیفیت کالاهای آن لذت ببرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *