بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

امضای قرارداد ۳۹ میلیون یورویی ساخت واحد بازیابی اتان پتروشیمی بندر امام/ورود یادآوران و ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ به مدار تولید؛ تا ۶ ماه آینده

قرارداد ۳۹ میلیون یورویی ساخت واحد بازیابی اتان پتروشیمی بندر امام با هدف تأمین حداکثری خوراک واحدهای الفین این شرکت با شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) امضا شد.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، جعفر ربیعی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در مراسم احداث واحد بازیافت اتان شرکت پتروشیمی بندر امام با شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژیبه روش EPCC  با اشاره به اینکه با توجه به آنچه در پتروشیمی بندر امام شاهد هستیم و ثبت رکوردهای تولید، این شرکت مصداق بارز تحول است، اظهار داشت: زمانی گفته می‌شد که پتروشیمی امام قدیمی است اما با اقدامات توسعه‌ای امروز این مجموعه به‌مثابه یک شرکت تازه‌تاسیس در حال فعالیت است.


وی با تأکید بر اینکه هلدینگ خلیج فارس از اجرای پروژه‌های کم‌حجم در کنار اجرای مگاپروژه‌ها غافل نمی‌شود، افزود: ساخت واحد بازیابی اتان پتروشیمی بندر امام از پروژه‌های داخلی و رفع موانع تولید است که چنین پروژه‌هایی به‌طور مدام در شرکت‌های زیرمجموعه گروه در حال اجراست که به افزایش سوددهی و درآمد منجر می‌شوند.


مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه یادآوران خلیج فارس و ان‌جی‌ال 3200 در کمتر از 6 ماه آینده وارد مدار تولید می‌شوند، گفت: اجرای واحد بازیابی اتان پتروشیمی بندر امام به‌منظور تبدیل خوراک‌های ورودی به ارزش افزوده و محصولات جدید لازم است.


وی گفت: ما در کنار پروژه های بزرگ در دست اجرا از پتروژه های داخل شرکت ها هم غافل نشدیم و چندین مگاپروژه در دست اجرا داریم. به گونه ای که از مگاپروژه های چند میلیاردی تا برنام های درون شرکتی میلیاردی در دستور کار قرار دارد.


ربیعی با بیان اینکه هنوز پتروشیمی جا دارد که سرمایه گذاری مگاتنی داشته باشد، خاطرنشان کرد: طیف وسیعی از پروژه ها در هلدینگ در حال اجرا است، به جایی رسیدیم که علاوه بر تولید، صادرات و سود خوبی که پرداخت می کنیم، در توسعه کشور نیز دست داریم که امیدواریم این اقدامات ادامه داشته باشد و منجر به اعتلای ایران در سطح دنیا و رفاه مردم شود.


حمیدرضا رستمی،  نیز در این مراسم به تغییرات و تحولات ساختاری و مدیریتی این شرکت اشاره و تصریح کرد: پتروشیمی بندر امام برای نخستین بار با 6 کوره اتان و 3 کوره مایع، روزانه 1200 تن اتیلن تولید کرد که سبب شد قیمت تمام‌شده اتیلن تولیدی این شرکت به حداقل میزان خود برسد و زنجیره اتیلن با واحدهای HD، LD و PVC در حداکثر ظرفیت قرار گیرند و برای نخستین بار صادرات محصولات جامد و پلیمری مجتمع حداکثر میزان را ثبت کند.


وی با اشاره به اینکه MTB پتروشیمی بندر امام روزانه 800 تن تولید می‌کرد که پس از گذشت دو سال به روزانه 1500تن رسید و برای نخستین بار در سبد صادراتی شرکت قرار گرفت، ادامه داد: بنزن تولیدی پتروشیمی بندر امام نیز در بالاترین میزان خود قرار گرفت و تأمین یوتیلیتی در چهار سال گذشته بدون هیچ وقفه‌ای انجام شده است.


مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام با بیان اینکه این شرکت در سال گذشته معادل مجموع پنج سال گذشته سوددهی داشته است، گفت: پتروشیمی بندر امام در 6 ماه نخست سال 1400 دو برابر پارسال سوددهی داشته است.


مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام افزود: 10هزار و 500 قطعه ، همچنین 60درصد کاتالیست‌های مصرفی در شرکت پتروشیمی بندر امام داخلی‌سازی شده است.


وی با اشاره به اینکه پتروشیمی بندر امام هم‌اکنون به نقطه‌ای از شفافیت رسیده که آماده ورود به بورس است، به مشارکت بندر امام در پروژه پتروشیمی الماس ماهشهر اشاره کرد و گفت: 32درصد سهام این پروژه به پتروشیمی بندر امام اختصاص یافته است.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، قرارداد ساخت واحد بازیابی اتان پتروشیمی بندرامام با حضور جعفر ربیعی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس میان حمیدرضا رستمی، مدیرعامل پتروشیمی بندر امام و سیدمحمدعلی غفاری‌زاده، مدیرعامل شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) به روش EPCC امضا شد.


هدف از ساخت این واحد، تأمین حداکثری خوراک واحدهای الفین پتروشیمی بندر امام است که با ساخت این واحد که طبق این قرارداد در 24 ماه اجرا خواهد شد، سالانه 942 هزار تن C3+ و 475 هزار تن اتان حاصل می‌شود.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.