بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

راه‌اندازی سایت و اپلیکیشن کتابخانه صوتی ویژه دانش‌آموزان با آسیب بینایی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: به زودی سایت و اپلیکیشن کتابخانه صوتی ویژه دانش آموزان با آسیب بینایی با همکاری آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی راه اندازی خواهد شد.


به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدجواد حسینی اظهار کرد: در گام اول تمامی کتاب های درسی مورد نیاز دانش آموزان با آسیب بینایی در این پایگاه به صورت صوتی بارگذری خواهد شد و در گام های بعدی برخی کتاب های کمک آموزشی و غیر درسی با کسب مجوز از ناشرین آنها به فایل صوتی تبدیل و در این کتابخانه قرار خواهد گرفت.


حسینی ضمن تقدیر از همکاری های خوب مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش با سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در سال جاری مرکز امور بین الملل در زمینه تجهیز و راه اندازی استودیوهای تولید محتوا، تجهیزات بهداشتی مدارس، مناسب سازی مدارس الگو، تأمین  برخی تجهیزات هوشمند آموزشی و طرح فرزندپروری مثبت به کمک آموزش و پرورش استثنایی آمده است.


وی با اعلام آخرین آمار برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی گفت: نوبت گیری برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان به بالای 99 درصد رسید و 99 درصد نوآموزان نیز سنجش شده اند.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: همچنین در سال جاری 150 هزار نوآموز پیش دبستانی نیز در برنامه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مور سنجش قرار گرفتند.


حسینی گفت: در سال جاری برای 200 نفر از نیروهای شاغل در مراکز غیردولتی مشکلات ویژه یادگیری دوره های توانمندسازی برگزار شده است.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.