بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

نشست روسای پارک های علم و فناوری با حضور وزیر علوم

نشست روسای پارک‌های علم و فناوری با حضورمحمد علی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاونان پژوهشی و فناوری و نوآوری و روسای پارک‌های علم و فناوری کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران آغاز شد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، نشست روسای پارک‌های علم و فناوری هم اکنون با حضور محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاونان پژوهشی و فناوری و نوآوری و روسای پارک‌های علم و فناوری کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در حال برگزاری است.


علیرضا عشوری، رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در این برنامه گفت: پارک علم و فناوری سازمان پژوهش های علم و صنعتی ایران از اردیبهشت سال جاری مجوز تاسیس دریافت کرد.


وی افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰ شرکت دانش فناور در پارک علم و فناوری سازمان پژوهش های علم و صنعتی ایران فعالیت می کنند که از این تعداد ۹۱ شرکت دانش بنیان است و ۶۵ درصد شرکت های فعال در مجموعه پارک علم و فناوری سازمان شرکت های دانش بنیان هستند و به عنوان رکورد شناخته می شود.


عشوری تصریح کرد: بیش از ۶۰۰ فناوری مختلف توسط شرکت های دانش بنیان سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران تجاری سازی شده است و حتی برخی از محصولات صادر می شوند. گردش‌های مالی شرکت‌های ما در سال گذشته بالغ بر ۱,۶۰۰ میلیارد تومان بوده است و پیش بینی ما برای سال جاری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان است.


رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: بیش از ۱۴۵۰ نفر به عنوان نیروی متخصص در شرکت های دانش بنیان سازمان مشغول به فعالیت هستند که بیش از ۲۰۰ نفر آنها دارای مدرک بهشتی و حدود ۵۰۰ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۶۰۰ نفر دارای مدرک کارشناسی هستند.


عشوری اضافه کرد: میانگین سنی فعالان پارک های علم و فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران ۳۳ سال است و این افراد جزو رتبه های علمی کشور به شمار می آیند. در حوزه فضا، نانو، انرژی، مهندسی پزشکی و … فعالیت می کنیم.


وی ادامه داد: بحث انعقاد تفاهم نامه بین سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و معاونت نوآوری و فناوری زمینه جدیدی از توسعه فعالیت ها برای ترویج و کارآفرینی در حوزه نوآوری کشور را ایجاد می‌کند.


رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران تاکید کرد: امیدواریم با تجربه ۴۰ ساله سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران بتوانیم به تسهیل فرآیند تجاری سازی و کارآفرینی در کشور کمک کنیم.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.