اطلاعات مقاله
عنوان رپورتاژ  ارز دیجیتال ریپل Ripple

برخلاف سایر اشکال ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و اتریوم، ریپل از یک بلاکچین تشکیل نشده است، بلکه از آنچه "درخت هش" نامیده می شود تشکیل شده است. ارز دیجیتال ریپل Ripple قابل استخراج نیست، زیرا تعداد محدودی سکه وجود دارد - 100 میلیارد.

فناوری بلاکچین اساس ارز رمزنگاری شده است. این یک نوع پایگاه داده است که اطلاعات را به صورت گروهی یا بلوک جمع می کند. هر اطلاعات جدید که به دنبال یک بلوک تازه اضافه شده است، در یک بلوک تازه تشکیل شده قرار می گیرد و سپس به زنجیره اضافه می شود. همانطور که از نام آن پیداست، زنجیره بلوک داده ها را به بلوک هایی که با هم زنجیر شده اند، ساختار می دهد.

Ripple مانند بلاکچین کار می کند، زیرا از چندین گره برای پردازش یک معامله استفاده می شود. فرآیند پرداخت شامل این است که کسی یک تراکنش را ارسال می کند، اطلاعات به یک مقدار واحد داده می شود و به یک پایگاه داده عمومی مشترک ارسال می شود، اعتبارسنجی سرورها یا گره هایی را که اطلاعات را به اشتراک می گذارند و اگر سرورهای جداگانه مطابقت را گزارش دهند معامله مجاز و پردازش می شود.

دلیل این که این سیستم به بیت کوین شباهت ندارد، عدم اثبات کار است (از طریق آن یک ماینر در بلاکچین بیت کوین یک معادله پیچیده را برای نشان دادن کار قبل از پذیرش بلوک در زنجیره ، تکمیل می کند). در مقابل، مدل Ripple مبتنی بر اجماع است. پس از رسیدن به اجماع، معامله پاک می شود. به همین دلیل، شبکه Ripple می تواند 1500 تراکنش در ثانیه را پردازش کند، در حالی که بیت کوین می تواند بین سه تا شش مورد از این تراکنش ها را مدیریت کند و Ethereum می تواند 15 مورد از آنها را در یک بازه زمانی انجام دهد.

 روند Ripple علی رغم اینکه با سیستم بلاکچین یکسان نیست، نسبتاً کارآمد و سریع است، و این دلیل بزرگی است که بانک ها و فرایندهای عمده پرداخت را در نظر می گیرند و کاوش می کنند که استفاده از Ripple به نظر می رسد.

علاوه بر این، Ripple دقیقاً غیرمتمرکز نیست به شکلی که Ethereum هست. توسعه دهندگان برخی از مکانیزم ها را کنترل می کنند که از سیستم در برابر اپراتورهای مخرب محافظت می کند. به همین دلیل است که حتی برخی می گویند XRP یک ارز رمزپایه واقعی یا استاندارد نیست.

نحوه خرید ریپل (XRP)

ریپل در تعدادی از صرافی ها موجود است. XRP رمز ارز رمزنگاری شده آن است. اولین قدم برای خریدار XRP ایجاد و تأیید حساب در یکی از این صرافی ها مانند Bitstamp ، Kraken یا GateHub است. سپس می توانید وجوه خود را واریز کرده و تجارت خود را آغاز کنید. برخی از صرافی های دیگر که به شما امکان تجارت XRP را نیز می دهند عبارتند از CoinOne ، Bitso ، Coincheck ، Korbit ، Bitbank ، Qryptos ، BTCXIndia یا Bitsane. شما می توانید XRP را در کیف پول، دریافت و ذخیره کنید. به طور کلی، کیف پول ارز رمزنگاری شده به شما امکان می دهد ارزهای دیجیتال خود را در مکانی امن ذخیره، معاملات را ارسال کرده و به برنامه ها متصل شوید. برای ارسال وجوه و مدیریت ارز رمزنگاری شده به کیف پول نیاز دارید، به این معنی که کیف پول شما فقط ابزاری برای انجام این کار است. در نتیجه، شما اغلب می توانید ارائه دهندگان کیف پول را در هر زمان عوض کنید. بسیاری از کیف پول ها همچنین به شما امکان می دهند چندین حساب را از یک برنامه مدیریت کنید.

تاریخچه قیمت Ripple (XRP)

XRP و همچنین سایر ارزهای رمزپایه اصلی در سال 2018 اوج گرفتند. ارزش یک XRP به 3.65 دلار رسید. با این حال، در سال 2020، XRP بیش از 90 درصد ارزش خود را از اوج قبلی 2018 از دست داد. این یکی از بدترین عملکردها در بین ارزهای دیجیتال بود. از ژوئن سال 2020 ، قیمت حدود 0.19 دلار برای هر XRP رمز بود.

سرمایه گذاران

سرمایه گذاری ارزهای رمزنگاری شده برای سرمایه گذاران جدید و باتجربه بسیار جذاب است، اما بسیار خوب است. به همین دلیل صحبت با یک مشاور مالی می تواند به شما کمک کند تا بینش بیشتری کسب کنید. خوشبختانه یافتن یک مشاور مالی کار سختی نیست. ابزار رایگان SmartAsset تنها در عرض پنج دقیقه با حداکثر سه مشاور مالی در منطقه شما مطابقت دارد. در حال حاضر آغاز شده است.

منبع: ارز دیجیتال