بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

ظلمی که محاصره‌کنندگان یمن به شهید ایرلو کردند را فراموش نخواهیم کرد+فیلم

وزیر امور خارجه در مراسم تشییع سفیر ایران در یمن گفت: ظلمی را که محاصره‌کنندگان یمن به شهید ایرلو کردند فراموش نخواهیم کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در مراسم تشییع شهید حسن ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن در محل وزارت امور خارجه گفت: ظلمی را که محاصره‌کنندگان یمن به شهید ایرلو کردند فراموش نخواهیم کرد.


وی گفت: که شهید ایرلو طرفدار حل بحران یمن از طریق سیاسی بود.


وزیر خارجه ادامه داد: شهید ایرلو فرزندی بی ادعا و پرکار بود.


وی گفت: عرض تسلیت ویژه به مقام معطم رهبری و همه مردم ایران و مردم بزرگ یمن که شاهد بودند در ۲ سال گذشته شهید ایرلو حتی یک روز هم به مرخصی نیامد و برای رساندن پیام مظلومیت مردم یمن، از هیچ کوششی فروگذار نکرد. 


وزیر خارجه ادامه داد: ما در مجموعه وزارت امور خارجه و همکاران ایشان در صنعاء و همه عزیزانی که با ایشان ارتباط داشتند ویژگی های منحصر به فرد شهید ایرلو را به خوبی به یاد دارند. شهید ایرلو عاشق خدمت کردن بود.سه شب پیش دختر ایشان با من تماس گرفت و گفت شرایط خیلی سختی داریم، نه عکسی، نه فیلمی و نه اطلاعی از وضعیت پدر داریم.این دقیقا در شرایط بود که همه ما و همکارانم تلاش می کردند از آن طرفی که ۶ سال است مردم مظلوم یمن را بمباران می کند مجوزی گرفته شود برای انتقال به موقع برادر جانبازمان سفیر محترم، پرتلاش و دیپلمات فرهیخته و پرکار جمهوری اسلامی ایران در یمن، که بتوانیم ایشان را به موقع به تهران منتقل کنیم و مراحل درمانی ایشان تکمیل شود. 


وزیر خارجه گفت: کوتاهی کردند، ما این کوتاهی و ظلمی که در حق این شهید بزرگ به عمل آمد را هرگز فراموش نخواهیم کرد.


امیرعبداللهیان ادامه داد: شهید ایرلوی عزیز حقیقتا دیپلماتی ورزیده،  مسلط و فهیم بود. ایشان از طرفداران جدی راه حل سیاسی در یمن بود و در تمام تلکس ها  مصاحبه ها و جلساتی که حضور پیدا می کرد، همواره از راه حل سیاسی در یمن سخن می گفت  و در جایگاه شایسته یک دیپلمات واقعیت های صحنه یمن و نقشی که یمن می تواند در امنیت منطقه ای ما داشته باشد را یادآور می شد.


وی بیان کرد: یک بار دیگر به همه عزیزانی که شهید ایرلو را از نزدیک می شناختند، تسلیت عرض می کنم و خدمت همکاران خودم تسلیت ویژه عرض می کنم و خدمت دو فرزند بزرگوار ایشان که در جمع ما حضور یافتند و خدمت سایر فرزندان و همسر محترمه این شهید بزرگوار تسلیت عرض کرده و امیدواریم در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) روح بلند شهید عزیز ما محشور با همه شهدای دفاع مقدس، شهدای مقاومت و حضرت سیدالشهدا (ع) باشد.   


 


پایان خبر

حجم ویدئو: 14.85M
|
زمان ویدئو: 00:01:36

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.