بخش اخبار ورزشی ایرانیان نیوز :

مأموریت رونالدو در برزیل: احیای کروزیرو

رونالدو نازاریو قصد دارد سرمایه گذاری هنگفتی در تیم دوران کودکی خود انجام دهد که در سطح دوم فوتبال برزیل قرار دارد و زیر مقدار زیادی بدهی خفه شده است.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، کروزیرو که در سری B گیر افتاده بود و از دور کسب عناوین توسط رقبای قدیمی‌اش را تماشا می‌کرد، به جرات می‌توان گفت که سال بدی را تحمل کرد و سایه‌ای طولانی بر ناکامی صدمین سالگرد خود در طول سال انداخت. با این حال، کمتر از یک هفته مانده به کریسمس، باشگاه بلو هوریزونته بیشترین استقبال را دریافت کرده است.


علاوه بر این، سخاوتمندی که بخشنده بود، کسی نبود جز رونالدو، اسطوره برزیل، یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال، که اولین گام های دوران درخشان حرفه ای خود را با پیراهن آبی معروف کروزیرو برداشت قبل از اینکه اروپا و جهان را فتح کند.


روز شنبه رونالدو اعلام کرد که اکثریت سهام کروزیرو را به ارزش 53 میلیون پوند (70 میلیون دلار) از طریق تارا اسپورت، مشاور بازاریابی مستقر در اسپانیا که مالک رئال وایادولید نیز هست، خریداری خواهد کرد.


بر اساس گزارش‌ها در برزیل، گروه ورزشی Fenway که کنترل باشگاه لیورپول را در اختیار دارد نیز به خرید این باشگاه علاقه‌مند بود، اما توسط قهرمان دو دوره جام جهانی شکست خورد، که طی سه ماه گذشته در سکوت قابل توجهی صحبت‌هایی را برای تصاحب این باشگاه انجام داد. او اکنون مشتاق است تا چالش احیای ثروت خود را بپذیرد.


«من بسیار خوشحالم که این عملیات را به پایان رساندم.» رونالدو در پیامی که روز شنبه در شبکه های اجتماعی ثبت شد، گفت: «من چیزهای زیادی برای دادن به کروزیرو دارم، تا کروزیرو را به جایی که لیاقتش را دارد ببرم. ما کار زیادی در پیش داریم. از هواداران می خواهم یک بار دیگر با باشگاه ارتباط برقرار کنند و به ورزشگاه بروند، زیرا ما به قدرت و اتحاد زیادی نیاز داریم. ما کار و جاه طلبی زیادی برای بازسازی کروزیرو داریم. هنوز چیزی برای جشن گرفتن وجود ندارد، اما ما جاه طلبی های بزرگی داریم.»


با این حال رونالدو در دادن وعده های بزرگ محتاط است: «زمان بازگشت اینجاست. نوبت من است که تلاش کنم و درها را به روی تیم باز کنم. نه به عنوان یک قهرمان نه اینکه با ابرقدرت ها که به تنهایی واقعیت را تغییر دهم در عوض، با مسئولیت بسیار زیاد. با مدیریت هوشمند و پایدار برای میان مدت و بلند مدت. با وفاداری 9 میلیون هوادار. ما اکنون فصل جدیدی را در تاریخ باشگاه آغاز می‌کنیم.  برگشتم چون به بازگشت کروزیرو ایمان دارم، برگشتم تا بخشی از دگرگونی فوتبال برزیل باشم.”


رونالدو در 47 بازی در کروزیرو در 16 و 17 سالگی 44 گل به ثمر رساند، رکوردی که باعث شد هم در تیم برزیل در جام جهانی 1994 حضور داشته باشد و هم به پی اس وی آیندهوون رفت. واضح است که فوق ستاره سابق بارسلونا، رئال مادرید، اینتر و آث میلان دوست دارد که باشگاه را به بهترین شکل خود ببیند، اگرچه این امر تا حدودی دور از ذهن است.


کروزیرو در سال 2019 برای اولین بار در تاریخ خود به سری B سقوط کرد و از آن زمان تاکنون نتوانسته به لیگ برتر صعود کند. در واقع، فصل 2021 باعث شد که آن‌ها به سقوط به دسته سوم سری C هم نزدیکتر شوند، در نهایت جایگاه چهاردهم را به دست آورند و به لطف جهشی در فرم تحت هدایت واندرلی لوکزامبورگو، جایگاه چهاردهم را به دست آوردند و تنها با پنج امتیاز بیشتر از منطقه سقوط فصل را به پایان برسانند.


برای ریختن نمک بیشتر در زخم، فصل گذشته مصادف شد با اصطلاحی که برای رقبای سرسخت شهری آنها به یادگار مانده بود. اتلتیکو مینیرو عناوین ایالت مینیرو، سری آ و کوپا دو برزیل را به دست آورد و همچنین تا نیمه نهایی در کوپا لیبرتادورس پیش رفت و شکاف بزرگ کیفیت بین دو تیم بلو هوریزونته را آشکار کرد. اگر چشم انداز زمین فوتبال به اندازه کافی تیره و تار باشد، وضعیت در اتاق هیئت مدیره کاملاً فاجعه آمیز است.  همانطور که توسط GOAL تأیید شد، نه تنها کروزیرو بدهی اسفناکی به ارزش بیش از 133 میلیون پوند / 176 میلیون دلار دارد، بلکه در حال حاضر به دلیل عدم انجام پرداخت های نقل و انتقالات به دو باشگاه مجزا، از ثبت نام بازیکنان جدید توسط فیفا محروم شده است. کمتر از 9 فوتبالیست در حال حاضر تحت تأثیر قرار گرفته اند که در انتظار لغو آن محرومیت اعلام شده هستند.


بنابراین، آنها خوش شانس هستند که تصویر عمومی رونالدو به عنوان یک بازیکن بزرگ و دوستدار مهمانی، ویژگی هایی به عنوان یک تاجر زرنگ را هم در اختیار دارد. وایادولید ممکن است از زمان تصاحب لالیگا در سال 2018 از سقوط رنج برده باشد، اما رونالدو گام‌های بزرگی برای بهبود چشم‌انداز اقتصادی در باشگاه برداشته است، همانطور که رونالدو تایید کرد که 25 میلیون یورو بدهی داشته و زمانی که وارد شد فقط دو بازیکن قطعی در باشگاه خود داشتند و بقیه بازیکنان از نقل و انتقالات قرضی به این تیم ملحق شده بودند.


آن‌ها همچنین در موقعیت خوبی برای مبارزه برای صعود به لیگ برتر در این فصل قرار دارند و در نیمه های فصل در رده پنجم جدول رده بندی قرار دارند. همانطور که سعیدی یانکو، مدافع کناری به Blick گفت، رونالدو نیز بسیار نزدیک به بازیکنانش است و آن‌ها را به خانه دعوت می کند تا “در مقابل ستاره های یووه داگلاس کاستا و پائولو دیبالا کمی آنلاین بازی کامپیوتری کنند”.  سخاوت او را نیز نمی توان با یادآوری جانکو، ناددیه گرفت: “یک بار، پس از یک برد، او به همه ما یک پلی استیشن 5 داد!”


بازگرداندن شهرت آسیب دیده کروزیرو ممکن است به همان اندازه چالش برانگیز باشد، اگر نه حتی بیشتر از ایجاد تعادل بین بازیکنان در وایادولید. به‌عنوان یک بازیکن، رونالدو نمی‌توانست در بهترین حالت درخشانش را انجام دهد و سال‌ها بعد به نظر می‌رسد که او دقیقاً همان خودباوری را به لباس جدید خود در اتاق هیئت مدیره منتقل کرده است – در حالی که، مثل همیشه، احترام و تحسین طرفداران و بازیکنان را به یک اندازه برانگیخته است.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.