بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

دولت بدون مصوبه مجلس می‌تواند یارانه ۳‌ دهک بالا حذف کند/ به جز گندم و دارو، ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به مابقی اقلام تعلق نمی‌گیرد

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: به جز گندم و دارو برای بقیه اقلام ارز ۴۲۰۰ حذف خواهد شد و به صورت یارانه به مردم پرداخت می‌شود.


جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، درباره افزایش ۲ برابری یارانه ها که معاون اقتصادی رئیس جمهور خبر داده است اینکه آیا دولت با مجلس در خصوص افزایش یارانه ها صحبت کرده است یا خیر گفت: دولت قبل از ارائه بودجه گفته بود که قصد چنین کاری را دارد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: دولت مجوز دارد که یارانه‌ها افزایش دهد. ابتدا بنا بود ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تا پایان ۶ ماه اول باشد و ۶ ماه بعدی آن را حذف کنند.


وی تاکید کرد: دولت قصد دارد غیر از گندم و دارو، برای بقیه اقلام ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را حدف کند و این محل یارانه‌ها را افزایش دهد.


این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حال حاضر ۴۵ هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود، یارانه کمک معیشتی هم داده می‌شود و از محل حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بنا است به هر فرد از ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان داده شود که عملاً ۲۰۰ هزار تومان می‌شود که در اینصورت یک خانواده ۴ نفری ۸۰۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: دولت برای افزایش یارانه‌ها نیازی به مصوبه مجلس ندارد و حتی یارانه ۳‌ دهک بالایی را می‌تواند حذف کند.


وی درباره پرداخت یارانه بنزینی در شهرهای کیش و قشم گفت: قرار است به صورت آزمایشی مبلغ یارانه به فرد داده شود تا وی خودش بداند با آن چه کند.


قادری درباره این‌که بیان کردن این تصمیمات در آستانه سال نو آیا برای مردم ایجاد نگرانی نمی‌کند، گفت: وقتی یارانه‌ها پرداخت می‌کنند نگرانی وجود ندارد، اما این‌که چه زمانی اجرایی می‌شود را دقیق نمی‌دانم.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.