امروز: چهارشنبه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 26 ذو الحجة 1442 | 2021-08-04
کد خبر: 11626 |
تاریخ انتشار : 26 ژوئن 2021 - 12:56 | ارسال توسط : |
7 بازدید
0
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

سرویس اخبار اقتصادی پرتال خبری ایرانیان نیوز (پرتال خبری فارسی زبانان جهان) : به گزارش خبرگزاریها، پاییز سال گذشته و بعد از افزایش ناگهانی ۶۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما، جلسات زیادی بین شرکت‌های هواپیمایی و متولیان صنعت هوایی برگزار شد و نهایتا سازمان هواپیمایی کشوری  اعلام کرد که بلیت هواپیما ١٠ درصد نسبت به قیمت‌های […]

سرویس اخبار اقتصادی پرتال خبری ایرانیان نیوز (پرتال خبری فارسی زبانان جهان) :

به گزارش خبرگزاریها، پاییز سال گذشته و بعد از افزایش ناگهانی ۶۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما، جلسات زیادی بین شرکت‌های هواپیمایی و متولیان صنعت هوایی برگزار شد و نهایتا سازمان هواپیمایی کشوری  اعلام کرد که بلیت هواپیما ١٠ درصد نسبت به قیمت‌های خردادماه سال ۹۹ گران می‌شود.
در آن زمان همچنین مقرر شد محدودیت ارزان‌ترین نرخ برای شرکت‌ها از جدول نرخنامه حذف شده و هیچ حداقل قیمتی وجود نداشته باشد و ایرلاین‌ها بتوانند در سقف قیمتی بلیت فروشی کنند. همچنین هیچ شرکت هواپیمایی مجاز به افزایش قیمت بالاتر از سقف تعیین شده نباشد.
نرخنامه مصوب روی سایت انجمن شرکت های هواپیمایی دانلود شد و مسافران می توانستند با آگاهی از نرخ‌های مصوب با بلیت های زیر یک میلیون تومان سفرهای هوایی در مسیرهای پرتردد و پرتقاضا مثل کیش،مشهد،تبریز و بندرعباس را طی کنند.
با این حال از ابتدای خرداد ماه امسال ماجرای پاییز سال گذشته دوباره تکرار شد و ایرلاین‌ها این بار با افزایش ۴۰ درصدی و با عبوز از نرخ‌های مصوب سال ۹۹ اقدام به فروش بلیت دارند.
بهانه اصلی ایرلاین‌ها هم ادامه اجرای فاصله‌گذاری اجتماهی در پروازها است که به گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی میتواند ایرلاین‌ها را تا مرز ورشکستی پیش براند.
سال گذشته نیز بعد از آنکه ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعمل ظرفیت۶۹ درصدی را به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کرد، شرکت‌ها خواهان افزایش نرخ بلیت هواپیما در پروازهای داخلی شدند.
دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا برای کاهش مسافرگیری پروازها بود و براساس آن ایرلاین‌ها موظف شدند از اول آبان سال ۹۹ با ۶۰ درصد ظرفیت هر پرواز، بلیت‌فروشی کنند. با ابلاغ این پروتکل جدید، ایرلاین با استناد به اینکه کاهش تعداد مسافران موجب ضرر و زیان آنها است اعلام کردند که قیمت بلیت‌ها هم باید تغییر کند.
شرکت هواپیمایی چقدر تسهیلات کرونایی دریافت کردند
«مقصود اسعدی سامانی» امروز در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاریها درباره وضعیت مالی شرکت‌های هواپیمایی، گفت: مرحله نخست ارائه تسهیلات برای خسارت‌های ناشی از کرونا حدود ۲ هزار میلیارد تومان بود که به شرکت‌های هواپیمایی تخصیص داده شد.
وی گفت: برخی شرکت‌های هواپیمایی توانستند این وام را دریافت کنند و چند شرکت به دلیل مسائل داخلی هنوز موفق به دریافت تسهیلات نشدند.
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اضافه کرد: به دلیل تدوام خسارت ناشی از کرونا و تحمیل محدودیت استفاده از ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما که از سال ۹۹ به شرکت‌ها تحمیل شده است با وجود درخواست برای تسهیلات جبرانی پاسخی داده نشده است.
وی با بیان اینکه پیگیری انجمن شرکت‌های هواپیمایی برای دریافت وام جداگانه از دولت ادامه دارد، گفت: امیدواریم هر چه زودتر محدودیت ۶۰ درصد برداشته شود چون مبنای علمی ندارد و در هیچ کشوری اجرایی نمی‌شود و ادامه این روند شرکت‌های هواپیمایی را با ورشکستی مواجه خواهد کرد.
سامانی گفت: اکنون به دلیل انجام واکسیناسیون از دولت می‌خواهیم محدودیت ۶۰ درصد را بردارد و نگذارد شرکت‌ها بیش از این متضرر شوند.
به گزارش خبرگزاریها، شورای عالی هواپیمایی متشکل از نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری، وازرت اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و شرکت‌های هوایی نرخ نهایی بلیت پروازهای داخلی را تعیین می کنند و امکان افزایش نرخ به صورت خودسر از سوی ایرلاینها وجود ندارد.

توجه : اخبار روز که در ایرانیان نیوز منتشر میشود از خبرگزاری های رسمی دریافت و به شما فارسی زبانان ارائه میشود. ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای اخبار ندارد؛ صرفا نمایش دهنده اخبار موثق از خبرگزاری ها میباشد و طبیعتا هیچ مسئولیت حقوقی نیز در قبال اخبار منتشر شده ندارد.

    برچسب ها:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

    آخرین دیدگاه‌ها

      Scroll to Top