بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

انتخابات پارلمانی لبنان بهار آینده برگزار می‌شود

رئیس‌جمهوری لبنان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دبیر کل سازمان ملل متحد، از برگزاری انتخابات پارلمانی در بهار آینده خبر داد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد، از برگزاری انتخابات پارلمانی در بهار آینده خبر داد.


وی افزود که تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا انتخاباتی شفاف برگزار شود که نتیجه آن منعکس‌کننده اراده واقعی مردم لبنان باشد.


عون تأکید کرد که در همین راستا از هر نقشی که سازمان ملل متحد بتواند با هماهنگی مقام‌های لبنانی در پیگیری این انتخابات داشته باشد، استقبال می‌کنیم.


دبیرکل سازمان ملل متحد نیز که به لبنان سفر کرده است، بر همبستگی با مردم این کشور تأکید کرد.


وی هنگام ورود به لبنان گفت که زمانی که کمیسیونر عالی امور پناهندگان بودم، چندین سفر به لبنان داشتم و در آن زمان همبستگی ملت لبنان با تعداد زیادی از آوارگان را به وضوح احساس کردم. به نظرم زمان آن رسیده است که همه ما در جهان با ملت لبنان اعلام همبستگی کنیم.


گوترش همچنین بعد از دیدار با «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان، این دیدار را سازنده ارزیابی کرده و گفت که سازمان ملل  و جامعه جهانی از حسن میزبانی لبنان از آوارگان در پی تنش‌ها در سوریه، تقدیر می‌کند.


در همین حال، «نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان نسبت به خطرهای ناشی از عدم رسیدگی به بحران‌های انباشته در این کشور هشدار داد و تاکید کرد که عدم تحرک سریع به این معنی است که ما به سمت بدترین حالت پیش می‌رویم.


بری تاکید کرد که این هفته برای تعیین روند امور بسیار تعیین‌کننده است.


وی با اشاره به اهتمام بزرگ بین‌المللی به برگزاری انتخابات پارلمانی گفت: «این امری طبیعی است و اصرار ما بر برگزاری این انتخابات امری نیز طبیعی و ضروری است».


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.