امروز: یکشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 23 ذو الحجة 1442 | 2021-08-01
کد خبر: 11421 |
تاریخ انتشار : 23 ژوئن 2021 - 14:07 | ارسال توسط : |
7 بازدید
0
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

سرویس اخبار اقتصادی پرتال خبری ایرانیان نیوز (پرتال خبری فارسی زبانان جهان) : به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاریها از بیمه مرکزی، در اجرای ساماندهی استارت آپ‌های بیمه‌ای در بازار بیمه کشور و حمایت از ورود تکنولوژی‌های نوین در ارائه خدمات بیمه‌ای و همچنین بهره‌گیری از دانش و توانمندی‌های فنی استارت آپ‌های بیمه‌ای، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی […]

سرویس اخبار اقتصادی پرتال خبری ایرانیان نیوز (پرتال خبری فارسی زبانان جهان) :

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاریها از بیمه مرکزی، در اجرای ساماندهی استارت آپ‌های بیمه‌ای در بازار بیمه کشور و حمایت از ورود تکنولوژی‌های نوین در ارائه خدمات بیمه‌ای و همچنین بهره‌گیری از دانش و توانمندی‌های فنی استارت آپ‌های بیمه‌ای، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با توجه به اهمیت این امر، از ابتدای سال ۱۳۹۶ این موضوع را به طور جدی در دستور کار خود قرار داد.اداره کل نظارت بر شبکه خدمات بیمه‌ای بیمه مرکزی در راستای هدایت و حمایت از استارت آپ‌های بیمه‌ای در ۲۷ آبان ماه ۹۶ فعالیت استارت آپ‌های بیمه‌ای را صرفاً به عنوان بازاریاب برخط به رسمیت شناخت.
بر این اساس استارت آپ‌های بیمه‌ای باید مجوزهای لازم را از نهادهای ذی صلاح (وزارتخانه های صنعت، معدن، تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی) اخذ کنند و  نسخه‌ای از قراردادهای همکاری با نمایندگان و کارگزاران بیمه را به شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی ارسال کنند.در این ضوابط بر بازاریابی برخط (نه فروش برخط) توسط بازاریابان برخط تاکید شده است.همچنین در حمایت از این بخش حداقل سابقه کار مورد نیاز برای متقاضیان تاسیس شرکت کارگزاری بیمه برخط از پنج سال به سه سال کاهش یافت و الزام وجود دو فرد واجد شرایط شامل مدیرعامل و عضو بیمه‌ای در هیات مدیره شرکت نیز به یک نفر کاهش یافت.  مطابق مفاد ماده هفت دستورالعمل هیات عامل بیمه مرکزی،  انجام فعالیت‌های آنلاین بیمه ای، بدون اخذپروانه فعالیت از بیمه مرکزی ممنوع شد.همچنین موسسات بیمه و نمایندگان آنها موظف شدند در صورت تمایل به استفاده از خدمات بیمه‌ای برخط، تنها با کارگزاران بیمه برخط که از بیمه مرکزی پروانه فعالیت اخذ کرده باشند، همکاری کنند.
طبق این ماده از ابتدای سال ۱۳۹۹ قبول بیمه به صورت برخط (آنلاین) توسط موسسات بیمه از هر شخص فاقد پروانه کارگزاری بیمه برخط ممنوع شد و اشخاصی که قبل از ابلاغ این دستورالعمل فعالیت‌های بیمه‌ای برخط انجام می‌دادند، موظف شدند تا تاریخ مذکور وضعیت خود را با مفاد آیین نامه ذیربط و مقررات مربوطه تطبیق دهند.با وجود همه فرصت‌های اعطایی و تمهیدات اندیشیده شده توسط بیمه مرکزی، تعداد کمی از استارت آپ‌های بیمه‌ای فعال در بازار تاکنون مجوز رسمی فعالیت اخذ کرده‌اند و اقدامات موثری انجام نداده‌اند.بخشنامه اخیر بیمه مرکزی نیز در اجرای وظایف قانونی مندرج در قانون تاسیس بیمه مرکزی و بیمه گری و در جهت سلامت بازار بیمه کشور و همچنین حمایت از حقوق صنفی و فعالیت‌های کلیه شبکه خدمات بیمه‌ای شرکت‌های کارگزاری برخط و عادی که دارای مجوز رسمی هستند، صورت پذیرفت.  بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران  در راستای توسعه و حمایت از فعالیت های استارت آپ های بیمه ای، با تقاضای برخی از متقاضیان تاسیس کارگزاری بیمه برخط موافقت به عمل آورده و تاکنون پروانه فعالیت رسمی به ۱۷ کارگزار رسمی بیمه برخط فرایند اخذ مجوز را طی کرده و هم اکنون به ارائه خدمات بیمه‌ای می پردازند.

توجه : اخبار روز که در ایرانیان نیوز منتشر میشود از خبرگزاری های رسمی دریافت و به شما فارسی زبانان ارائه میشود. ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای اخبار ندارد؛ صرفا نمایش دهنده اخبار موثق از خبرگزاری ها میباشد و طبیعتا هیچ مسئولیت حقوقی نیز در قبال اخبار منتشر شده ندارد.

    برچسب ها:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

    آخرین دیدگاه‌ها

      Scroll to Top