بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

کم لطفی دولت به شهرداری/ واکنش به تغییر سهم شهرداری تهران از مالیات بر ارزش افزوده

معاون شهردار تهران درباره کاهش سهم شهرداری ها از بودجه دولت گفت:‌ به نظرم دولت کم لطفی کرده است چرا که رئیس جمهور و معاون اول در مورد تبصره‌های شهرداری تاکید داشتند و حتی آقای میرکاظمی در این خصوص تاکید دارد اما نمی‌دانم چرا در لایحه‌ای که به مجلس ارائه کردند تبصره‌ها را حذف کردند.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، لطف الله فروزنده معاون برنامه ریزی و امور شورای شهرداری تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران درباره رایزنی با دولت درخصوص بودجه ۱۴۰۱ گفت: وقتی بحث بودجه مطرح شد تبصره‌هایی که در بودجه ۱۴۰۰ موجود بود و تبصره‌هایی که باید اضافه می‌شد را آماده کردیم و با هماهنگی کمیسیون بودجه برای سازمان برنامه و بودجه ارسال کردیم. 


او ادامه داد: با کارشناسان مختلف نیز صحبت کردیم و آن‌ها را توجیه کردیم. آقای زاکانی نیز در دولت از تبصره‌ها دفاع کردند و تاکید رئیس جمهور و معاون اول این بود که تبصره‌ها دیده شود. 


فروزنده با بیان اینکه در نهایت جلسه‌ای در سازمان مدیریت برگزار شد گفت: به ما قول دادند آن‌ها را در بودجه لحاظ کنند اما آنچه که اتفاق افتاد تقریبا ۵۰ درصد بوده و ۵۰ درصد آن محقق نشده است. 


او با بیان اینکه باید بتوانیم این مساله را در مجلس پیگیری کنیم گفت: به نظرم دولت کم لطفی کرده است چرا که رئیس جمهور و معاون اول در مورد تبصره‌های شهرداری تاکید داشتند و حتی آقای میرکاظمی در این خصوص تاکید دارد اما نمی‌دانم چرا در لایحه‌ای که به مجلس ارائه کردند تبصره‌ها را حذف کردند. 


معاون شهردار تهران همچنین در رابطه با سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده گفت: در رابطه با ارزش افزوده دوستان‌مان یک تفسیر غلط دارند که در این رابطه با رئیس سازمان مدیریت تهران و استاندار صحبت کردیم و گفتند آنرا بررسی می‌کنیم وحتی به صورت مکتوب به وزیر کشور و سازمان بازرسی اطلاع دادیم. 


فروزنده افزود: خیلی صریح می‌گویم که تفسیر استانداری غلط است. طبق بند «ز» تبصره ۸ اعلام شده که حاشیه و خارج از حاشیه تهران حدود ۳۱۱ هزار نفر جمعیت دارد و این چهار میلیون اعلامی از سوی استانداری اشتباه است. 


معاون شهردار گفت: باید نهادهای نظارتی و وزارت کشور وارد شوند. شب گذشته نیز آقای زاکانی با وزیر کشور صحبت کردند و خواهش می‌کنم مراجع در این زمینه کمک کنند تا شهرداری‌ها دچار مشکل نشوند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.