بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

کامل‌ترین خوراکی برای لاغری و ورزش : گرانولا


آیا تا به حال گرانولای رژیمی را امتحان کرده‌اید؟ برای شما نیز یافتن صبحانه یا میان وعده‌ای‌ هیجان‌انگیز، سالم و مقوی سخت به نظر می‌رسد؟ توجه به نوع خوراکی‌های که روزانه مصرف می‌کنید بسیار مهم است زیرا باید بتوانند انرژی و مواد لازم بدن را فراهم کنند. خصوصا اگر اهل ورزش هستید، شما هم جزو گروه‌هایی هستید که باید به انتخاب مواد غذایی خود توجه ویژه داشته باشید. انتخاب تغذیه برای ورزش در میزان چربی سوزی و عضله سازی و رسیدن به ایده‌آل‌هایتان بسیار مهم و کلیدی است. انواع گرانولای جو دوسر


به ویژه گرانولای بادام صبحانه از خوراکی‌های خوشمزه و همین‌طور بسیار سالم و مغذی هستند که همه گروه‌های سنی با هر سطح فعالیت بدنی و رژیم غذایی می‌توانند آن را مصرف کنند. برای تهیه انواع گرانولا باکیفیت و قیمت مناسب می‌توانید به فروشگاه آنلاین میلز مراجعه کنید.


گرانولا چیست؟


گرانولا برگرفته از واژه انگلیسی grian به معنی دانه است. این ماده غذایی از اواخر قرن نوزدهم در وعده صبحانه آمریکایی‌ها جای گرفت که شامل جو دوسر، انواع مغزها، شکر یا عسل بود. امروزه تنوع مواد غذایی به‌کاررفته در تهیه این میان وعده بسیار زیاد است و از این ماده غذایی در وعده صبحانه یا میان وعده و حتی به‌عنوان جایگزین غذای اصلی مصرف می‌شود.


گرانولا رژیمی دارای چه خواصی است؟


مصرف گرانولای ارگانیک به دلیل وجود انواع غلات و عسل منبعی سرشار از انرژی، مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری برای بدن است. به دلیل وجود فیبر زیاد در این ماده خوراکی می‌توان به یکی از خواص بسیار مهم مصرف گرانولا یعنی احساس سیری بلندمدت اشاره کرد. از فواید دیگر مصرف گرانولا رژیمی می‌توان به تأثیر آن درروند کاهش بیمار‌های قلبی، کاهش فشارخون، کاهش کلسترول خون، کاهش ابتلا به بیماری سرطان، تنظیم قند خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و حفظ سلامت پوست و مو تأثیر نیز نام برد. گرانولا علاوه بر فیبر حاوی، پروتئین، کربوهیدرات، بتاگلوکان و چربی نیز است که البته میزان این مواد بستگی به انواع آجیل‌های به‌کاررفته در آن دارد.


مصرف صبحانه گرانولا برای چه کسانی مفید است؟


طعم بسیار خوب این صبحانه یا میان وعده میل به خوردن آن را برای همه افراد با هر نوع ذائقه‌ای و حتی رژیم‌های غذایی خاص را زیاد می‌کند. این خوراکی با ایجاد احساس سیری بلندمدت می‌تواند برای افرادی که ساعت‌ها در بیرون از منزل حضور دارند و امکان خوردن غذا در طول روز برای آن‌ها فراهم نیست بسیار مفید باشد. از آنجایی که میزان کالری و چربی آن بسیار کم است افرادی که دارای اضافه‌وزن هستند نیز می‌توانند از فواید مصرف گرانولا در کاهش وزن خود بهره‌مند شوند. این خوراکی جزء بهترین و سالم‌ترین مواد غذایی است که می‌توان در وعده‌ها غذایی کودکان جای داد و به‌این‌ترتیب از خوردن غذاهای ناسالم آن‌ها جلوگیری کرد. ورزشکاران حرفه‌ای در بین فعالیت‌های ورزشی خود نیز می‌توانند از گرانولا رژیمی میل نمایند که تأثیر زیادی در تأمین انرژی آن‌ها دارد. خانم‌ها برای کاهش دردهای پیش از قاعدگی و در دوران یائسگی برای جلوگیری از پوکی استخوان نیز می‌توانند از گرانولا استفاده کنند. همچنین مادران شیرده برای افزایش میزان و غلظت شیر می‌توانند این خوراکی را میل نمایند. محصولات گرانولا به جزء دانه چیا و کنجد فاقد گلوتن هستند و افراد حساس به این ماده می‌توانند از گرانولا نیز مصرف نمایند.


254


انواع گرانولا


گرانولای رژیمی ارگانیک، علاوه بر جو دوسر با انواع آجیل‌ها و دانه‌ها ترکیب‌شده با عسل تهیه می‌شود. فندق، بادام، تخم کدوحلوایی، کنجد، مغز آفتابگردان، چیا، کرن بری از مواد تشکیل‌دهنده‌ای هستند که در تهیه انواع گرانولا به کار می‌روند. در تهیه برخی از گرانولاها از میوه‌های خشک همچون سیب، خرمالو، توت‌فرنگی و انبه استفاده می‌شود. برخی از شرکت‌های تولیدکننده برای افرادی که از فرآورده‌های حیوانی استفاده نمی‌کنند گرانولای وگان را ارائه می‌دهند که در تهیه آن به‌جای عسل از شکر استفاده می‌کنند. از انواع گرانولاهای موجود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


  • گرانولای بادام و کرن بری
  • گرانولای چیا و کنجد
  • گرانولای نوتلا و فندق
  • گرانولای میوه‌های خشک
  • گرانولای وگان


نحوه و مقدار مصرف گرانولا


گرانولا را می‌توان به‌صورت ترکیب‌شده با شیر گرم یا سرد در وعده‌ صبحانه و میان وعده میل کرد یا به‌صورت میکس شده با انواع اسموتی‌ها، با انواع ماست‌های طعم دار و میوه‌ای، به‌عنوان تزئین یا ترکیب با سالاد و برش‌های میوه‌های تازه، مخلوط با انواع دسرها و بستنی‌ها نوش جان کرد. مقدار مصرف گرانولا در هر وعده با توجه به سن، میزان حجم و نوع رژیم غذایی، میزان فعالیت بدنی در طی روز و همچنین شرکت تولیدکننده آن متفاوت است. معیار مقدار مصرف گرانولا به میزانی است که فرد احساس سیری کند.


56358


کلام آخر


گرانولا رژیمی خوراکی سالم و مغذی شامل جو دوسر، انواع مغز‌ها و عسل است. مصرف آن باعث تأمین نیازهای اساسی بدن و احساس سیری در بلندمدت می‌شود. بیشتر گروه‌های سنی می‌توانند از این محصول در وعده‌های صبحانه و میان وعده مصرف نمایند. خصوصا تغذیه کودکان به دلیل این‌که در سن رشد هستند بسیار پراهمیت‌ است و درصورتی‌که وعده صبحانه را میل نکنند یا میان وعده‌های ناسالم مصرف کنند حتما درروند رشد آن‌ها و بروز بیماری‌ها در بزرگ‌سالی تأثیر خواهد گذاشت.


پایان رپرتاژ آگهی

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.