بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

تبادل ۱۰ زندانی بین طرفین سوری و معارضان با نظارت ایران و روسیه

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: در روز جمعه ۲۶ آبان ماه با نظارت ایران و روسیه و توسط هلال احمر سوریه و صلیب سرخ جهانی از طرفین سوری و معارضه مجموعا ۱۰ نفر آزاد شدند.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، سعید خطیب زاده در خصوص تبادل زندانیان در سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از کشورهای سه‌گانه ضامن در روند آستانه ضمن ابراز خرسندی از عملیات موفقیت‌آمیز اخیر تبادل ربوده‌شدگان و بازداشت‌شدگان که در معبر ابو الزندین در ریف شرقی حلب انجام شد، بر لزوم ادامه این اقدام انسانی تاکید دارد.


سخنگوی وزارت امورخارجه افزود: این عملیات در روز جمعه ۲۶ آبان ماه با نظارت ایران و روسیه و توسط هلال احمر سوریه و صلیب سرخ جهانی انجام و طی آن از طرفین  سوری و معارضه مجموعا  ۱۰ نفر آزاد شدند.


وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از  اطراف ذیربط  می‌خواهد در مسیر هماهنگ‌سازی و تسهیل برای انجام عملیات‌های تبادل بیشتر در آینده تلاش بیشتری مبذول نمایند. 


سخنگوی وزارت امورخارجه در پایان عنوان کرد: تلاش داریم تا از طریق همکاری با ضامنین آستانه، کمیته بین المللی صلیب سرخ، هلال احمر سوریه و نیز طرف‌های سوری، تعداد عملیات های متقابل را افزایش داده و اقدامات مربوط به اعتماد سازی طرفین را جهت تسهیل این امر مهم بسط دهیم.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.