بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

باشگاه‌های ورزشی به پایگاه‌های پیشگیری از اعتیاد تبدیل شوند

سجادی با اشاره به همکاری وزارت ورزش و جوانان در امر پیشگیری از اعتیاد گفت: می‌توانیم از ظرفیت فدراسیون‌ها، باشگاه‌ها و اماکن ورزشی استفاده و این مکان‌ها را به پایگاه‌های پیشگیری از اعتیاد تبدیل کنیم.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، “حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان درحاشیه نشست تخصصی معاونان و مشاوران، مدیران کل ستاد و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران گفت: ما همانطور که مسئول ورزش کشور هستیم باید بتوانیم با برنامه ریزی مناسب در جهت پیشگیری از اعتیاد و معضلات اجتماعی که وجود دارد موثر باشیم و گام مهمی در این زمینه برداریم.


وی با اشاره به همکاری وزارت  ورزش و جوانان در امر پیشگیری از اعتیاد تصریح کرد: می توانیم از ظرفیت فدراسیون ها، باشگاه‌ها و اماکن ورزشی استفاده کنیم و این مکان ها به پایگاههای پیشگیری از اعتیاد تبدیل کنیم.


وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: در رویدادهای ورزشی به ویژه فوتبال نیز که پر از اقبال و توجه است  فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری باید مورد توجه قرار گیرد.


سجادی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای ایجاد ۱۰۰ خانه جوان در سال ۱۴۰۱ داریم. یکی از مهمترین رویکردهای ما در خانه های جوان این است که این خانه ها پایگاه و مامن همکاری، مشارکت و حضور و بروز سمن ها باشد. سمن ها نیاز دارند که در یک مکانی خود را نشان دهند و همکاری بیشتری داشته باشند و انرژی مولدشان در یک جایی هدایت شود. خانه های جوان نیز این رسالت را دنبال می کند.


وی ادامه داد: بودجه راه اندازی این خانه های جوان مشخص شده و منتظر هستیم در مجلس مراحل پایانی خود را طی کند.


وزیر ورزش و جوانان درباره نقش قهرمانان در امر پیشگیری تصریح کرد: یکی از کارهای ما این است که ورزش را به تمام معنا و کامل معرفی کنیم ورزش ناقص همین می شود که بخشی از انتظارات از ورزشکار را نداریم و این به دلیل این است که آموزه های ما در آموزش ناقص بوده است. ما در یک جامعه ارزشی هستیم و باید در ورزش این موضوع مشخص شود البته این موضوعات بوده اما باید بیشتر شود.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.