بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

کتاب «نخستین احزاب سیاسی ایران» منتشر شد

کتاب «نخستین احزاب ایران » نوشته علی رزاقی بهار و با مقدمه دکتر محسن مدیر‌ شانه‌چی به‌تازگی توسط انتشارات بین‌المللی پرشیا شمع و مه منتشر و راهی بازار نشر شده است.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، کتاب «نخستین احزاب ایران» نوشته علی رزاقی بهار و با مقدمه دکتر محسن مدیر‌ شانه‌چی به‌تازگی توسط انتشارات بین‌المللی پرشیا شمع و مه منتشر و راهی بازار نشر شده است.


علی رزاقی بهار نویسنده این‌کتاب، متولد سال ۱۳۶۵ در مشهد است و علاوه بر فعالیت‌های رسانه‌ای و مدیریت گروه مجلات همشهری، دانش‌آموخته علوم سیاسی است. وی سال‌ها فعالیت حزبی و سیاسی داشته است. 


کتاب «نخستین احزاب سیاسی ایران و انگلستان» فصل‌های در واقع پایان‌نامه دوره کارشناسی‌ارشد رزاقی با عنوان «بررسی خاستگاه احزاب اولیه در ایران و انگلستان است که با راهنمایی استادانش در طول دو سال با مطالعه مفصل روی احزاب در ایران و انگلستان در هنگامه شکل‌گیری نوشته شده است.


این اثر درواقع به مطالعه مقایسه‌ای احزاب سیاسی در دو جامعه ایران و انگلستان ـ به‌ویژه از منظر خاستگاه و پیشینه احزاب در این دو کشور ـ پرداخته است. انگلستان خاستگاه نخستین احزاب سیاسی در مغرب زمین و جهان بود که از حدود دو سده پیش بر مبنای جریان‌های سیاسی قدیمی‌تری ساختار دو حزبی کنونی این کشور شکل گرفت. از دیگر سو ایران نیز در شمار یکی از نخستین جوامع شرقی است که با تأخیری صد ساله نسبت به انگلستان و برخی دیگر از جوامع غربی، صد و اندی سال پیش از این و پس از پیروزی انقلاب مشروطه، همراه با تحقق دمکراسی، لوازم و مؤلفه‌های آن همچون تفکیک قوا و انتخابات و پارلمان و نیز احزاب سیاسی در آن شکل گرفت.


این‌کتاب با ۱۵۰ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۳۵هزار تومان منتشر شده است.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.