بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

تعریف سناریوهای بدبینانه برای عبور از کم آبی تهران/ ۶۰ درصد ذخایر سدها خالی است

مدیر عامل آبفای تهران با بیان اینکه ذخایر سدها ۶۰ درصد منفی است، گفت: براساس سناریوی بدبینانه‌ای که طراحی کردیم برنامه ریزی می‌کنیم که مشکلی به لحاظ تامین آب پیش نیاید.


محمدرضا بختیاری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، درباره وضعیت موجودی ذخایر سدها و تامین آب استان تهران اظهار داشت:  متاسفانه تاکنون میزان بارندگی نسبت به سال قبل چندان مناسب نبوده و ۶۰ درصد منفی هستیم. 


وی با بیان اینکه وضعیت مخازن سدها خوب نیست، گفت: بر اساس سناریوی بدبینانه ای که طراحی کردیم برنامه ریزی می‌کنیم که مشکلی به لحاظ تامین آب پیش نیاید.


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: امیدواریم با بارندگی‌هایی که در فصل زمستان خواهیم داشت مشکل کسری مخازن را تا حد زیادی حل کنیم.


وی از مردم هم خواست که همچون روال گذشته در مصرف صرفه جویی کنند تا مشکلی بابت تامین آب پیش نیاید. 


بختیاری گفت: ما بر اساس کمترین میزان بارندگی سناریوهای خود را تعریف کرده ایم به این ترتیب که به میزان ورودی واقعی سدها خروجی داریم و با کنترل فشار و فرهنگسازی اوضاع را تحت کنترل داریم. 


وی خاطرنشان کرد: تاکنون شرایط استان تهران به لحاظ بارندگی مناسب نبوده است اما بر اساس پیش بینی و گزارش‌های هواشناسی زمستان نسبتا خوبی به لحاظ بارندگی خواهیم داشت.


مدیرعامل آبفای استان تهران خاطرنشان کرد: امسال علیرغم اینکه اکثر نقاط کشور با کمبود آب مواجه بودند در تهران یک ساعت هم قطعی نداشتیم و امیدواریم با همکاری مردم همین روند ادامه داشته باشد.


وی یادآور شد: برای سال آینده هم برنامه ریزی کردیم که اگر خشکسالی ادامه پیدا کند مشکلی به لحاظ تامین آب نداشته باشیم.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.