بخش اخبار ورزشی ایرانیان نیوز :

نبی دهمرده: سیستان و بلوچستان میزبان بالاترین مسابقات کشتی، در سطح کشوری بود/حدود یک میلیارد تومان هزینه کردیم

نبی دهمرده گفت: خوشحالم که سیستان و بلوچستان توانست برای اولین بار میزبان بالاترین مسابقات کشتی در سطح کشوری باشد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، نبی دهمرده رئیس هیئت کشتی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: اول جا دارد از اعتماد مجموعه ی فدراسیون کشتی به هیئت کشتی استان به دلیل دادن میزبانی مهمترین مسابقات به این استان قدردانی کنم.


وی ادامه داد: شاید کمتر کسی فکر می کرد که سیستان و بلوچستان بتواند میزبانی این مسابقات را انجام دهد اما در واقع باید بگویم که ما بدون کمک از هیچ استانی و فقط با همکاری دوستانمان در فدراسیون کشتی این مسابقات را برگزار کردیم و امکاناتی نظیر تشک، آماده سازی سالن، صدا، نور، تصویر و جلوه های ویژه را همگی از نیروهای بومی و استان خود استفاده کردیم که آمادگی خود را برای برگزاری مسابقات بزرگتر نشان داده باشیم.


دهمرده گفت: مردم سیستان و بلوچستان بسیار مهمان نواز و خونگرم هستم و ما نیز سعی کردیم آبروداری کنیم و همه ی دوستان همدل شدند تا بتوانیم شایستگی های این استان را به تمامی کشور ثابت کنیم.


وی در مورد اینکه میزبانی مسابقات بین المللی نیازمند سالن مناسب در استان است گفت: البته ما یک سالن در سطح عالی در منطقه آزاد چابهار داشته ایم که یک بار هم میزبان مسابقات کشتی بوده است اما مسئولین این منطقه تعامل خوبی برقرار نمی کنند و به نظر من برگزاری این مسابقات برای چابهار که یک منطقه آزاد تجاری است می توانست فرصت خوبی باشد تا تبلیغی برای این منطقه باشد.


رئیس هیئت کشتی استان سیستان و بلوچستان در مورد ورودی کشتی گیران پس از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور گفت: پس از این مسابقات اکثر رئیس هیئت های شهرستان های ما از استقبال نوجوانان و جوانان به کشتی خبر می دهند و قطعا برگزاری چنین رویدادهایی به نفع کشتی استان می باشد.


دهمرده در مورد هزینه این مسابقات گفت: هزینه ای در حدود یک میلیارد تومان برای برگزاری این مسابقات شد که همه از بخش هایی تجاری و شرکت هایی که وابسته به بنده هستند و به صورت شخصی تأمین شد. ضمن اینکه هزینه های هیئت را نیز به همین صورت تأمین می کنیم.


وی ادامه داد: البته از این هزینه ای که کردم پشیمان نیستم چراکه از وقتی که به هیئت آمدم هدف خدمت به کشتی کشور که ورزش ملی ما است بود و دوست داشتم که استان سیستان و بلوچستان نیز سهمی در تیم ملی داشته باشد و در نهایت نیز بتوانیم در مسابقات جهانی و المپیک مدال آور باشیم.


رئیس هیئت کشتی استان گفت: ما در این مسابقات از استان سیستان و بلوچستان در وزن 72 کیلوگرم قهرمان داشتیم و در وزن 60 کیلوگرم نیز به مدال برنز دست یافتیم و یک کشتی گیرمان نیز پنجم شد و این افتخارات در حالی بود که در سطح اول کشور مدال گرفتیم، چراکه پیش از این مسابقات به صورت گروه های الف، ب و ج برگزار می شد و ما در گروه ج قرار می گرفتیم اما در این دوره از مسابقات که در بالاترین سطح بود هم مدال گرفتیم و هم جزء 10 تیم برتر شدیم.


وی در پایان در مورد برنامه های آتی هیئت کشتی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: به دنبال برگزاری اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در سیستان و بلوچستان هستیم و می خواهیم که سیستان و بلوچستان در سطح تیم ملی کشتی گیر داشته باشد. ضمن اینکه  به دنبال کشتی گیران و افراد مستعد در سیستان و بلوچستان هستیم و از آن ها حمایت می کنیم و قطعا در آینده حرف های بیشتری از کشتی سیستان و بلوچستان خواهید شنید.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.