بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

از درخواست افزایش حقوق کارکنان شهرداری تا پیشنهاد فروختن طلای زنان برای حل مشکل فاضلاب محله عباس‌آباد!

عضو شورای شهر تهران از تشکیل جلسه ساماندهی مسکن کارکنان شهرداری تهران خبر داد.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران چند تذکر از سوی اعضا قرائت شد. مهدی پیرهادی تذکر خود را به حقوق و مزایای کارکنان شهرداری اختصاص داد و گفت: نمی‌شود از مطالبه به حق کارکنان غفلت کرد. در سنوات گذشته حقوق و مزایای کارمندان شهرداری تهران در مقایسه با سایر دستگاه‌های دولتی بیشتر بود. 


او ادامه داد: اما به دلیل شرایط اقتصادی و مشکلات مالی در کشور در حال حاضر حقوق و مزایای کارکنان شهرداری در وضعیت مناسبی نیست و در سطح پایین‌تری قرار گرفته است. از این رو از شهردار تهران خواستاریم به قید فوریت برای افزایش حقوق و مزایای کارکنان شهرداری تهران مندرج در احکام کارگزینی آن‌ها اقدام مناسب انجام دهد. 


عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: اصلاح احکام کارگزینی کارکنان شهرداری تهران علیرغم بار مالی، به بهره وری بیشتر سیستم، افزایش تعلق سازمانی و خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان منجر خواهد شد. 


برگزاری جلسه ساماندهی مسکن کارکنان شهرداری


ناصر امانی در تذکر خود ضمن تشکر از شهرداری تهران به دلیل توجه به مسکن کارکنان گفت: از شهرداری تهران، شهردار تهران و آقای فروزنده تشکر می‌کنم که بعد از سال‌ها که مساله مسکن کارکنان شهرداری تعطیل شده بود و کسی پاسخگوی تعاونی‌های مسکن شهرداری نبود، دیروز اولین جلسه ساماندهی مسکن کارکنان شهرداری برگزار شد. 


او ادامه داد: این خبر باعث خوشحالی و امیدواری تعاونی‌های مسکن شهرداری تهران شد. در دوره سوم و جهارم برای کمک به خانه دار شدن کارکنان شهرداری تهران کمک‌های زیادی شد اما متاسفانه انتقال سند زمین‌ها انجام نشده است. 


امانی گفت: مشکلاتی با ساکنان شهرک مروارید در منطقه ۲۲ دارند که هزار خانواده شهرداری در آنجا زندگی می‌کنند و ۹ هزار واحد نیز در حال ساخت است. خواهش می‌کنم این مشکلات در دستور کار ستاد ساماندهی مسکن قرار گیرد. 


او ادامه داد: با این مصوباتی که اخیرا مجلس در زمینه نهضت ملی مسکن داشته دست شهرداری براساس مصوبه دولت بیشتر باز است و زمین‌ها قرار است رایگان در اختیار انبوه سازان قرار گیرد و تعاونی‌های مسکن نیز جزو انبوه سازان هستند. بعضا ۹۰۰ نفر عضو دارند و زمین را از قبل گرفتند و تنها انتقال سند و مشکلات اداری آن باقی مانده و انشالله آقای فروزنده که کار را شروع کرده توجه بیشتری به این موضوع کند و شوقی که از روز گذشته در بین کارکنان ایجاد شده محقق شود. 


پیگیری های اعضای شورا برای فاضلاب محله عباس آباد


جعفر شربیانی در تذکر خود با اشاره به بازدید از منطقه ۲۰ گفت: طی بازدیدی که روز گذشته از محله عباس آباد شهرری در منطقه ۲۰ داشتم، شهروندان نسبت به‌عدم رفع معضلات کانال فاضلابی که از میان این محله می‌گذرد، انتقاداتی داشتند. کانال فاضلاب به طول یک کیلومتر که از میان محله عباس آباد شهرری می‌گذرد، زندگی را برای آن‌ها غیر ممکن کرده است، امروز مردم از بحران ناکارآمدی رنج می‌برند. 


او ادامه داد: اینکه مردم یک محله چنین مشکلی را ۱۲ سال به شیوه‌های مختلف از طریق شورایاری، مسئولان نظارتی و مجموعه‌های ذیربط پیگیری کنند اما به نتیجه‌ای نرسند، نشان دهنده اوج ناکارآمدی مسئولان در حل این مساله است. 


شربیانی از شرکت آب و فاضلاب منطقه‌ای تهران خواستار رفع این مشکل شد و گفت: اگر این مجموعه‌ها اراده‌ای برای حل این معضل ندارند، از شخص وزیر نیرو می‌خواهیم تا عزم جدی‌ای برای حل این مشکل داشته باشند. حتی یک روز هم نه اعضای شورای شهر و نه هیچ یک از مسئولان کشور نمی‌توانند در خانه‌های کنار این کانال فاضلاب زندگی کنند، چرا که بوی تعفن آن زندگی مردم را دچار اختلال کرده است. 


احمد صادقی با در واکنش به تذکر شربیانی گفت: در طرح رصد یکی از موضوعات مهم منطقه ۲۰ مربوط به کانال عباس آباد بود. قسمتی که مربوط به شهرداری تهران می‌شود و بودجه نیز اختصاص داده شده اما تامین نشده و در اصلاحیه افزایش داده شده است تا قسمتی که مربوط به شهرداری تهران است انجام شود. 


صادقی گفت: در آنجا باید اداره آب و فاضلاب پیش قدم شود که این کار را نکرده است و پیگیر هستیم که این کار انجام شود. 


چمران در واکنش به صحبت‌های صادقی از او پرسید که پیگیر بودن از چه جهتی و کجا باید انجام شود و صادقی در واکنش به او گفت: از مجموعه دولت و آب و فاضلاب باید این کار را انجام دهند که پاسخ او برای چمران قانع کننده نبود و مجددا گفت چگونه پیگیری می‌شود. صادقی در واکنش گفت: تذکر و پیگیری مکاتبات انجام شده است. 


چمران در واکنش گفت: تذکر را لطفا بفرستید و ما به صورت کتبی برای وزارت نیرو ارسال می‌کنیم تا انشالله پیگیری شود. 


محمد آخوندی نیز در واکنش به تذکر شربیانی گفت: طی بازدیدی که از منطقه ۲۰ داشتیم این مساله دیده شد و مبلغ قابل توجهی در اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ برای آن در نظر گرفته شد. 


پیشنهاد فروختن طلای زنان برای حل مشکل فاضلاب عباس آباد!


امانی نیز در واکنش به مساله فاضلاب محله عباس آباد شهر ری گفت: ما مکاتبات را با آب و فاضلاب استان تهران نیز مکاتبه کردیم و تاکنون هیچ خبری نشده است. در آنجا شرایط به گونه‌ای است که مردم می‌گویند اگر مسئولان نمی‌توانند یا پولی ندارند طلاهای اندک زنانمان را بفروشیم و پولش را خودمان تامین کنیم و مایه شرمندگی است که مردم به اینحا رسیده اند. در آن منطقه که وارد می‌شوید امکان نفس کشیدن وجود ندارد و امیدواریم به خاطر مردم و خدا این کار را در اولویت سال جاری قرار دهند. 


احداث گودی به عمق ۷۰ متر در شمال/نبود تعریف جامع از گودهای پرخطر


سیدمحمد آقامیری تذکر خود را به گودهای پرخطر شهر تهران اختصاص داد وگفت: این تذکر ناظر بر مصوبه شورای شهر دوره پنجم است که به شهرداری ابلاغ و زمان داده است اما خبری از گزارشات شهرداری نبود. 


او ادامه داد: افزایش قیمت زمین باعث شده تا مالکان و سازندگان به استفاده بیشتر از فضای زیرزمین بیشتر شود. از سوی دیگر نبود قانون مشخص در محدودسازی این امر احداث گودهای پرخطر در تهران روز به روز افزایش یابد. 


آقامیری گفت: احداث گودی به عمق ۷۰ متر در شمال تهران گویای بسیاری از مسائل می‌باشد. ریزش گودها به رقم خسارت مالی و جانی تاکنون آنگونه که شایسته است مورد توجه قرار نگرفته است. 


او با اشاره به اینکه گودهایی بدون طی فرایند قانونی باعث شده تا به یکی از مخاطرات جدی در شهر تهران تبدیل شود گفت: ارائه آمار مختلف از گودهای پرخطر نشان دهنده نبود تعریف جامع وعدم شناخت دست اندرکاران امر است. 


عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با بیان اینکه با هدف ارتقا ایمنی مصوبه ارتقا ایمنی تخریب و گودبرداری ساختمان‌های تهران پس از اصلاح و به روزرسانی در مرداد ماه سال جاری در ۸ ماده و ۸ تبصره به تصویب شورای شهر تهران رسید. 


او با بیان اینکه این مصوبه به شهرداری ابلاغ گردیده و در این اصلاحیه برخی از وظایف شهرداری تهران مشخص شده است اضافه کرد: با توجه به وضعیت گودبرداری‌های تهران و به ویژه گودهای رهاشده در سطح شهر ضروری است در اسرع وقت من ارائه لیست کلیه گودهای با خطر زیاد و بسیار زیاد براساس تعاریف مبحث هفتم مقررات ملی ساختمان گزارشی از اقدامات انجام شده توسط شهرداری در مصوبه فوق با توجه به زمان‌های مقرر در آن ارائه شود.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.