بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

انهدام ۲ باند قاچاق انسان؛ از دستگیری ۱۱ متهم تا آزادی ۴۸ نفر/ چیزی به عنوان بادیگارد نداریم

رییس پلیس تهران بزرگ از انهدام در حاشیه پنجمین طرح اقتدار از دو باند قاچاق انسان خبر داد.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، سردار حسین رحیمی در حاشیه پنجمین طرح اقتدار که با همکاری پلیس امنیت و پلیس فتا انجام شد، گفت: پنجمین مرحله از طرح اقتدار پلیس پایتخت با مشارکت و تلاش دو پلیس اطلاعات امنیت و پلیس فتا به مرحله اجرا درآمد.


وی ادامه داد: در این طرح 31 نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار که دارای تحرکات مجرمانه و شرارت‌آمیز بودند شناسایی و دستگیر شدند این افراد به رغم اینکه سابقه‌دار بوده و به آنها تذکر داده شده بود و مکررا به پلیس مراجعه کرده و تعهد می‌دادند اما باز همه دست به شرارت زده و اقدامات مجرمانه داشتند که در این طرح توسط نیروهای پلیس امنیت شناسایی و دستیگر شدند.


رییس پلیس تهران بزرگ تصریح کرد: همچنین در این طرح 80 نفر از اراذل و اوباشی که جرایم خشن مانند نزاع و درگیری، قدرت‌نمایی، تخریب ، عربده‌کشی و امثالهم را انجام می‌دادند شناسایی و دستگیر شدند همچنین 17 نفر از اراذل و اوباشی که در حمل و نگهداری و خرید و فروش سلاح و مهمات دخالت داشتند شناسایی و دستگیر شدند. همچنین 19 نفر از اراذل و اوباش فعال در تهیه و توزیع و خرید و فروش اقلام ممنوعه نیز در این طرح شناسایی و دستگیر شدند.


سردار رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: 111 نفر از گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی قماربازی مراکز فساد شناسایی و دستیگر شدند این افراد بیشتر در فضای مجازی فعال بودند. از این افراد مقادیر زیادی قابل توجهی آلات و ادوات قمار و فساد کشف و ضبط شده است همچنین 196 نفر از نوچه‌های این افراد نیز شناسایی و دستگیر شدند.


وی تصریح کرد: ما در گذشته اعلام کردیم چیزی به عنوان بادیگارد نداریم و با افرادی که ادعا می‌کنند بادیگارد هستند برخورد خواهد شد در این طرح نیز سه نفر از افرادی را که در کنار برخی افراد قدرت‌نمایی می‌کردند شناسایی و دستگیر کردیم.


وی با اشاره به  مراکز انتظام گفت: تنها مراکزی که به صورت رسمی در بخش خصوصی در حوزه حفاظت و مراقبت فعالیت می‌کنند مراکز انتظام هستند مردم بدانند که این شرکت‌ها با تایید پلیس اقدامات حفاظتی و مراقبتی را انجام می‌دهند.


وی ادامه داد:‌ مردم مراقبت‌های لازم را داشته باشند و گول برخی افراد که شرکت راه انداخته‌اند و بادیگارد دارند را نخورند چنین چیزی وجود ندارد.


رییس پلیس تهران بزرگ تصریح کرد: ‌در بحث جلب اسناد سه باند توسط پلیس امنیت منهدم شده و سردسته این باندها نیز شناسایی و دستگیر شده است از این باندها ده‌ها مورد اسناد جعلی کشف و ضبط شده است همچنین دو باند قاچاق انسان منهدم و در همین رابطه 11 نفر دستگیر شدند و همچنین 48 نفر از افرادی که در اختیار این باندهای قاچاق بودند نیز آزاد شدند اغلب این افراد از اتباع کشورهای دیگر بودند.


سردار رحیمی خاطرنشان کرد: چهار باند تهیه و توزیع اقلام ضد فرهنگی و فیلم‌های مستهجن نیز شناسایی و منهدم شد همچنین 611 هزار و 157 حلقه انواع لوح‌های فشرده از این باند کشف و ضبط شده است.


وی ادامه داد: همچنین هزار 230 مورد صنف در این طرح مورد کنترل و بررسی قرار گرفت ما احتمال می‌دادیم اراذل و اوباش در این پاتوق ها تردد داشته باشند واحدهای صنفی به هیچ عنوان نباید محل تردد یا پاتوق اراذل و اوباش باشند و این خط قرمز پلیس است. در 67 مورد نیز که مشخص شد اراذل و اوباش به آنجا رفت و آمد داشته و پاتوق داشته‌اند آن مراکز پلمپ شده‌اند.


رییس پلیس تهران بزرگ در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد:‌ همچنین در این طرح تارنامه‌های مرتبط با اراذل و اوباش شناسایی و به 20 سرشبکه مرتبط با اراذل و اوباش ضربه وارد شده و منهدم شدند همچنین حضور عوامل انتظامی در نقاط مختلف شهر جهت پاکسازی مناطق جرم‌خیز از دیگر اقدامات انجام شده در طرح اقتدار پنج بود.


سردار رحیمی تصریح کرد: 19 قبضه سلاح جنگی و شکاری همچنین 55 قبضه شبه سلاح و 104 قبضه سلاح سرد کشف و ضبط شده است.


رییس پلیس تهران بزرگ تصریح کرد: 247 نقطه از سطح شهر و واحدهای صنفی در این طرح مورد بازرسی قرار گرفت این مکان‌ها محل تجمع و رفت و آمد اراذل و اوباش بوده‌اند.


وی درباره برخورد با مزاحمان نوامیس و مزاحمت‌های خیابانی گفت:‌ در این طرح با خودروهایی که اقدام به دوردور کرده و ایجاد ترافیک کاذب می‌کنند نیز برخورد شد بالغ بر 186 دستگاه خودرو که مزاحمت‌های خیابانی انجام می‌دادند کشف و ضبط شده و 86 دستگاه از این خودروها علاوه بر اینکه در مزاحمت‌های خیابانی نقش داشتند برای نوامیس مردم نیز ایجاد مزاحمت می‌کردند. این خودروها علاوه بر اینکه به مدت دو هفته توقیف می‌شوند با مالکان و صاحبان آنها برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.


رییس پلیس تهران بزرگ درباره اقدامات طرح اقتدار در فضای مجازی نیز خاطرنشان کرد: ما روز به روز تلاش می‌کنیم تا پلیس فتای مقتدرتری داشته باشیم و پلیس فتا تسلط و اشراف بیشتری در فضای مجازی داشته باشد.


وی ادامه داد:‌ اولین موضوعی که در دستور کار پلیس فتا قرار گرفته است برخورد با رفتارهای اوباش‌گرایانه در فضای مجازی است رفتارهایی مانند قدرت‌نمایی، کری‌خوانی و اوباش‌گرایی در فضایی مجازی مورد رصد همکاران من در پلیس فتا قرار می‌گیرد در همین رابطه نیز 48 متهم را که به نوعی گرداننده سایت‌های مختلف در فضای مجازی بودند و فرهنگ و روش‌های اوباش‌گرایانه را ترویج می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند این صفحات مجازی بالغ بر 6 هزار دنبال کننده نیز داشتند. تمام تارنماهای این افراد نیز مسدود شده و تمامی این 48 نفر بازداشت و دستگیر شده‌اند.


 وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که به شدت در فضای مجازی دنبال می‌کنیم بحث خرید و فروش دارو در فضای مجازی است در همین رابطه نیز لازم است به مردم تذکر دهیم که داروهای سلامت‌محور را به هیچ عنوان از فضای مجازی خرید نکنند چرا که با سلامت آنها سر و کار دارد و این داروها را از مراکز رسمی و دارای مجوز و داروخانه‌ها تهیه کنند.


وی ادامه داد: در یک اقدام هماهنگ یک باند هفت نفره شناسایی و دستگیر کردند بیش از 500 هزار قلم انواع داروهای کمیاب و تاریخ گذشته از این باند کشف و ضبط شده است.


رییس پلیس تهران بزرگ تصریح کرد: همچنین دو کلینیک که به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کردند نیز شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند و این کلینیک‌ها نیز پلمپ شده است.


او تصریح کرد: ‌سومین اقدام همکاران من در پلیس فتا برخورد با کسانی است که اقدام به هک و دسترسی غیرمجاز به شبکه‌های اجتماعی افراد دارند. ما تاکید می‌کنیم مردم پسوردها و رمزهای خود را محرمانه نگه داشته و به افراد غیر ندهند افراد سوء استفاده گر به دنبال این هستند که این رمزها را به دست آورده و از صفحات خصوصی افراد سوء استفاده کنند یک باند 9 نفره که دارای 120 شاکی است در این طرح شناسایی و منهدم شد این باند حدود دو میلیارد تومان اقدام به کلاهبرداری از این افراد کرده بود که خوشبختانه شناسایی و منهدم شد.


وی ادامه داد: یکی از مشکلات جدی که ما در فضای مجازی و حقیقی داریم بحث قمار و شرط‌بندی است که مکررا اعلام کرده‌ایم با برگزارکنندگان قمار چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی به شدت برخورد خواهیم کرد. افرادی که در بحث قمار شرکت دارند هر دو طرف بازنده هستند و در نهایت زندگی خود را از دست خواهند داد. در همین رابطه نیز 40 نفر از متهمان که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ قمار می‌کردند و کارت‌های بانکی را اجاره می‌دادند و در امر پولشویی فعالیت داشتند درگاه‌ های بانکی این افراد نیز مسدود شده است همچنین صفحات مجازی این افراد به طور کامل مسدود شده است 80 میلیارد تومان گردش مالی این افراد بوده است همچنین این صفحات مجازی دارای 9 میلیون فالوئر بوده‌اند.


وی  همچنین درباره کلاهبرداری از رمزارزها نیز خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که مردم به آن توجه داشته باشند موضوع رمزارزها است کار ما در این زمینه کمی سخت است چرا که اصل این در خارج از کشور است و کار را برای ما سخت می‌کند اما با اقداماتی که انجام داده‌ایم 10 نفر از متهمانی که اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند را شناسایی دستگیر کرده ایم و بالغ بر 20 میلیارد تومان اموال مسروقه مردم به آنها عودت داده شد.


او ادامه داد: در این طرح دو متهم که تحت عنوان میوه‌فروش سیار که اقدام  به کلاهبرداری از شهروندان کرده و از طریق کپی کارت بانکی اقدام به تخلیه حساب شهروندان نیز کرده بودند شناسایی و دستگیر شده‌اند این افراد بالغ بر 980 میلیون تومان از پول مردم را به سرقت برده بودند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.