بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

اعضای ناتو بر سر مذاکره با روسیه اتفاق نظر ندارند

روزنامه فایننشال تایمز از عدم توافق بین اعضای ناتو بر سر مذاکرات با روسیه با موضوع ضمانت‌های امنیتی خبر داد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، روزنامه فایننشال تایمز به نقل از یک منبع آگاه در ناتو نوشت که اعضای این ائتلاف بر سر مذاکرات با روسیه در مورد ضمانت‌های امنیتی و شکل آن به اجماع نرسیده‌اند.


به نوشته این روزنامه، کشورهای عضو ناتو به ضرورت مذاکره با روسیه رضایت داده‌اند و نظامیان کشورهای غربی نمی‌خواهند به طور مستقیم با پیشنهاد روسیه مخالفت کنند و به همین دلیل تلاش می‌کنند تا زمینه‌هایی برای ایجاد توافق متقابل و ارام کردن اوضاع بیابند‌.  


اگرچه مقام‌های غربی تقریبا همه پیشنهادهای روسیه را رد می‌کنند و آنها را غیر ممکن، غیرقابل‌قبول و مغایر با معاهدات امضا شده پس از پایان جنگ سرد می‌دانند، اما اذعان دارند که بستن درها به روی پیشنهاد دیپلماتیک مسکو می‌تواند وضعیت را بدتر کند.


 


فایننشال تایمز به نقل از یک دیپلمات بلندپایه ناتو که نامش فاش نشده است، نوشت: «مشکل اینجاست که اگر شما به پیشنهادهای مسکو نه بگویید، فرصتی برای مذاکره نخواهید داشت».


به گزارش این روزنامه، کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا همچنان در حال بحث هستند که چگونه به پیش نویس توافقنامه ها پاسخ دهند.


در ادامه این گزارش آمده است:« برخی از چهره های رسمی به فایننشال تایمز گفته اند که هیچ اتفاق نظری در مورد چگونگی ادامه مذاکرات و شرکت کنندگان در آن وجود ندارد».


به گفته این منابع، یافتن زمینه هایی که مذاکرات درباره آنها به صورت دقیق انجام شود، دشوار خواهد بود، زیرا ناتو هرگونه امتیاز و یا عقب نشینی را که می تواند امنیت اعضای آن یا حاکمیت اوکراین را تحت تأثیر قرار دهد، رد می کند.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.