بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

مراسم «یلدای شهدایی» با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه دوشنبه ۲۹ آذرماه در مراسم «یلدای شهدایی» در امام‌زاده سید روح الله حسنی (ع)، گفت: به الگو سازی در جامعه نیاز داریم و هیچ الگویی والاتر از زندگی شهدا و خانواده‌های آنها نیست بنابراین زندگی این عزیزان باید در قالب کتاب و خاطره نگارش و منتشر شود.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از ایثار، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم که با حضور فرزندان شهدای مدافع حرم و خادمین حرم مطهر رضوی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: شهدا راهنمای ما و مشعل‌های فروزانی هستند که تاریکی‌های امروز دنیا را به روشنایی و ظلمات را به نور تبدیل می‌کنند.


وی افزود: در ظلمات و تاریکی نیاز به چراغ و نور داریم زیرا عالم با وجود شیاطین و ظلمی که به مستضعفان عالم می‌شود پر از تاریکی شده است. این شیاطین اموال مستضعفان را به یغما می‌برند و دستاوردهای آن‌ها را تاراج می‌کنند و به خاطر تاریکی فکر و ذهن انسانیت را فراموش کرده‌اند.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این برنامه که فرزندان شهدا را تنها نگذاشته‌اند، خاطرنشان کرد: شب یلدا طولانی‌ترین شب سال است و طبق سنت ما ایرانی‌ها مردم دور هم جمع می‌شوند و دلایل زیادی برای دور هم جمع شدن مردم وجود دارد. یکی از دلایل این است که نزدیکان در کنار هم جمع می‌شوند تا نشان دهند با وحدت و اتحاد می‌توانند در مقابل تاریکی و سختی مقاومت کنند لذا اگر کسی بزرگی، سرپرستی و رفیقی دارد سعی کند که به یاد او باشد.


معاون رئیس جمهور گفت: خانواده و فرزندان شهدایی که فداکاری و از خودگذشتگی کردند نباید فراموش شوند و ان‌شاءالله توفیق داشته باشیم که مقام شکرگزاری و سپاسگزاری این عزیزان را به جا آوریم زیرا خداوند رحمان، توفیق و لیاقت مقام همسری و فرزندی شهید را نصیب هرکس نخواهد کرد و باید این مقام را تکریم و آن را حفظ و نگهداری کرد.


دکتر قاضی‌زاده هاشمی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم، ادامه داد: امیدوار هستیم که همه کانون‌ها و مساجد این نوع برنامه‌ها را برگزار کنند و در هر کوچه و محله از مقام شهدا و خانواده‌ای که شهید دارد تقدیر و تجلیل شود و خداوند رحمان شهدا را از ما راضی نگه دارد که برگزاری این برنامه توفیقی برای کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران است. این برنامه‌ها باید ترویج پیدا کنند و سایر مراکز نیز این کار را انجام دهند که برگزاری این برنامه‌ها منجر به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود.


معاون رئیس جمهور در پایان گفت: به الگوسازی در جامعه نیاز داریم و هیچ الگویی والاتر از زندگی شهدا و خانواده‌های آن‌ها نیست و زندگی این عزیزان باید در قالب کتاب و خاطره نگارش و منتشر شود.


گفتنی است، اجرای گروه سرود دختران میعاد و برگزاری برنامه‌های فرهنگی، تئاتر و نمایش عروسکی توسط گروه منتظران فرج از دیگر برنامه‌های مراسم یلدای شهدایی بود.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.