بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

مهارت‌آموزی حق سربازان است

دستیار و مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مهارت‌آموزی حق سربازان است و این موضوع را از فرماندهان خود مطالبه کنند.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، سردار موسی کمالی در جریان بازدیدی که به همراه تیم ارزیاب قرارگاه از میزان پیشرفت مهارت آموزی سربازان وظیفه یگان های نیروهای مسلح مستقر در استان خوزستان انجام داد، گفت: مهارت آموزی سربازان یکی از رویکردهای جدید سربازی است و نیروهای مسلح باید به  جوانانی که در کسوت سربازی وارد نیروهای مسلح می شوند ، علاوه بر آموزش های نظامی  حداقل یک کار یاد بدهند و برای اجرای این موضوع همه فرماندهان باید به میدان بیایند و پرچمدار نهضت مهارت آموزی در نیروهای مسلح شوند تا شعار هر سرباز حداقل یک مهارت تخصصی و یک مهارت عمومی تحقق یابد.


وی افزود: پس از آن هم باید تلاش شود به پاس  دو سال خدمت سربازی ، سازو کار لازم برای اشتغال آنان پس از خدمت  فراهم شود.


کمالی خطاب به سربازان با بیان اینکه مهارت‌آموزی حق شماست و این موضوع را از فرماندهان خود مطالبه کنید، تصریح کرد: از فرصت سربازی برای یادگیری حداقل یک مهارت استفاده و دوران سربازی را برای خود به یک فرصت تبدیل کنید.


وی در ادامه گفت: اگر سازمانی دنبال جوانانی است که به آنها آموزش بدهد، این موضوع در دوران سربازی مهیاست. ما حتی می‌توانیم نیاز کارخانه ها و شرکت های بزرگ در استان ها را به نیروی انسانی جوان ماهر تامین کنیم و استانداری ها از طریق کارگروه‌های مهارت و اشتغال می‌توانند نیاز بومی استان ها را شناسایی و به قرارگاه و یگان‌ها اعلام کنند.


دستیار فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان افزود: ما برای مهارت آموزی و تسهیل‌گری  اشتغال سربازان دست یاری به سوی دستگاه‌های دولتی، مجلس و حتی بخش خصوصی دراز می‌کنیم. هر کسی می‌تواند به مهارت آموزی و اشتغال سربازان منقضی خدمت کمک کند، آمادگی خودش را اعلام کند. استانداری می‌توانند محور این حرکت و حلقه اتصال نیروهای مسلح استان و دستگاههای دولتی باشد.


به گزارش ستاد کل نیروهای مسلح وی در این  بازدید از اهتمام و تلاش  فرماندهان و مسئولان در حوزه مهارت آموزی تقدیر و تشکر و تاکید کرد که تلاش‌ها باید افزایش و دامنه مهارت‌آموزی گسترش یابد و به زودی اعلام کنیم که هیچ سربازی بدون مهارت از نیروهای مسلح ترخیص نمی شود.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.