بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

بسیج در عرض هیچ دستگاه و وزارتخانه‌ای نیست

دولت‌های گذشته به خوبی از ظرفیت بسیج استفاده نکردند و نتیجه آن را دیدند و این دولت با استفاده از ظرفیت بسیج می‌تواند مشکلات را حل کنند.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین با یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش دیدار و گفتگو کرد.


سردار سلیمانی در این دیدار با اعلام آمادگی بسیج برای همکاری و پیشبرد اهداف فرهنگی و تربیتی با وزارت آموزش و پروش، افزود: البته این همکاری در دوره‌های قبل هم بوده است و ان شاالله در این دوران بیشتر از قبل باشد و با کمک آموزش و پرورش بتوانیم به سمت تحقق جامعه اسلامی و مهدوی پیش برویم.


رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج در عرض هیچ دستگاه و وزارتخانه‌ای نیست و عزم سازمان بسیج این است که با هم افزایی با آموزش و پرورش به دنبال مردمی‌سازی فرهنگ باشد. بسیج آماده کمک به وزارت آموزش و پرورش در راستای اهداف تبیین شده است.


حجت الاسلام تویسرکانی نیز طی سخنانی در این دیدار تاکید کرد: آموزش و پرورش انقلابی‌ترین نهاد بوده است و معلمین پایه‌های انقلاب بوده‌اند و بسیاری از فرماندهان جنگ از معلمین بوده‌اند؛ ۳۶ هزار شهید دانش آموز گواه است. بزرگترین رسالت وزارت آموزش و پرورش همین فرهنگ انقلابی است و باعث تأسف است که مطالبات فرهنگیان مورد غفلت قرار گرفته بود و معلمین از محروم‌ترین قشر جامعه هستند.


وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش باید پرچم مطالبه گری معلمان را به دست بگیرد و دلسوز ترین فرد برای معلمین باید شخص وزیر باشد. دولت‌های گذشته به خوبی از ظرفیت بسیج استفاده نکردند و نتیجه آن را دیدند و این دولت با استفاده از ظرفیت بسیج می‌تواند مشکلات را حل کنند.


وزیر آموزش و پرورش نیز در این دیدار، گفت: نقش بسیج پیوند دهنده بین دولت و مردم است و این نقش بسیار مهم است و برای حل بعضی از مشکلات نیاز به بسیج داریم که نمونه آن استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی بسیج برای نهضت سواد آموزی و افراد بازمانده از تحصیل در روستاها و مناطق محروم است.


وی افزود: بعضی از تصمیم گیری های غلط در دوران گذشته و سیاسی کاری در وزارتخانه باعث ایجاد مشکلات فعلی معلمان شده است. ما برای ایجاد عدالت آموزشی نیازمند افزایش علمی معلمان و افزایش کیفی خدمات آموزشی هستیم.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.