بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

دانشگاه شهید مطهری(ره) با هدف تحقق نیت واقف ساخته می‌شود

تولیت مدرسه عالی شهید مطهری با حضور در محل اجرای پروژه ساخت دانشگاه شهید مطهری(ره) از نزدیک در جریان جزئیات روند پیشرفت این طرح قرار گرفت.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران، در بازدید از پروژه ساخت دانشگاه شهید مطهری(ره)، در خصوص اهداف و چشم انداز احداث این پروژه آموزشی اظهار داشت: در اجرای نیات واقف مدرسه سپهسالار در خصوص گسترش علوم دینی و تربیت طلاب و دانشجویان در این موقوفه، یکی از اهداف اصلی احداث این پروژه ایجاد زمینه برای تحقق این نیت واقف است.


وی متذکر شد: با توجه به نظر کارشناسان حوزه میراث فرهنگی مبنی بر کاهش بار خدماتی و حفظ بنای میراثی مسجد و مدرسه عالی شهید مطهری، پروژه ساخت دانشگاه شهید مطهری(ره) و مجتمع آموزشی با هدف انتقال برخی سرانه‌ها نیز صورت گرفته است.


براساس این گزارش، احداث ساختمان دانشگاه شهید مطهری(ره) از سال ۱۳۹۹ در فضایی به وسعت حدود چهار هزار و ۵۰۰ متر زمین در ضلع شرقی مدرسه عالی شهید مطهری آغاز شده است.


این دانشگاه در شش طبقه در حال ساخت است و با راه اندازی آن شاهد توسعه سرانه های آموزشی، فرهنگی، پرورشی و خدماتی در زیر بنای بیش از ۲۱ هزار متر مربع خواهیم بود که شامل سالن آمفی تاتر، سالن های مطالعه، سالن ورزشی و پارکینگ در کنار کلاس های درسی مطابق با آخرین استاندارد های آموزشی است.


این گزارش می‌افزاید: با حمایت‌های آیت‌الله امامی کاشانی و تاکنون افزون بر ۵۰ میلیارد تومان از محل موقوفات مدرسه عالی شهید مطهری برای احداث و ساخت دانشگاه شهید مطهری(ره) هزینه شده است.


در حال حاضر ساخت سه طبقه از دانشگاه شهید مطهری(ره) در مراحل پایانی و بهره برداری موقت قرار دارد و پیش بینی می شود با توجه به تاکید تولیت مدرسه عالی شهید مطهری(ره) بر سرعت اجرای پروژه مذکور، ظرف ۱۸ ماه آینده شاهد بهره برداری از این دانشگاه باشیم.


با تکمیل و بهره برداری از این پروژه، زمینه تحصیل و پشتوانه آموزشی بیش از یک هزار دانشجو در ۱۳ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین ۷۰۰ دانش آموز در دو مقطع متوسطه اول و دوم فراهم خواهد شد.


یادآور می‌شود که آیت‌الله امامی کاشانی همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه، با حضور در مراسم گرامیداشت این روز در محل مدرسه عالی شهید مطهری(ره)، از مراحل اجرای پروژه ساخت دانشگاه شهید مطهری(ره) بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مسئولان ذیربط برای بهره برداری هر چه سریع تر از این مجتمع علمی و آموزشی قرار گرفت.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.