بخش اخبار ورزشی ایرانیان نیوز :

همه فکر می‌کنند وزنه برداری یک رشته مردانه است/ در وزنه برداری بانوان هم می‌توانیم امثال رضازاده و بهدادی سلیمی داشته باشیم

قهرمان وزنه برداری بانوان در مورد حضورش در مسابقات جهانی صحبت کرد.


به گزارش خبرنگار ورزشی سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، فاطمه یوسفی، قهرمان وزنه برداری بانوان ایران در مسابقات جهانی موفق شد رکورد زنی کند.


وی در مجموع با  ۲۱۹ کیلوگرم رکورد ملی دسته فوق سنگین به اضافه ۸۷ کیلوگرم زنان را در یکضرب ۶ کیلو و در دوضرب ۵ کیلو و در مجموع ۱۱ کیلوگرم ارتقا بخشید.  


یوسفی در مور حضورش در مسابقات جهانی اظهار داشت:  سطح مسابقات جهانی خیلی بالا بود و از حضور در این مسابقات خوشحالم. با تمریناتی که داشتم می‌دانستم می‌توانم عملکرد خوبی از خودم به نمایش بگذارم و خدا را شکر رکورد جهانی را 11 کیلو ارتقا دادم. البته می‌توانستم با توجه به رکوردهایی که در تمرینات داشتم وزنه سنگین‌تری بزنم ولی درخواست کادرفنی این وزن بود و من هم آن را رعایت کردم.


وی در مورد آینده خودش و وزنه برداری بانوان در ایران گفت: وزنه برداری بانوان در ایران چند سالی می‌شود که راه افتاده و با توجه به نوپا بودنش پیشرفت خوبی داشته است. مطمئن باشید این رشته در ایران استعدادهای خوبی دارد که در جهان حرف های زیادی برای گفتن دارد و در المپیک منتظر باشید و عملکرد بانوان وزنه بردار را ببینید. خودم به شخصه از امروز همه تلاشم را برای المپیک به کار خواهم گرفت تا در این رقابت‌ها روی سکو بروم و مدال کسب کنم.


قهرمان وزنه برداری بانوان گفت: ما در وزنه برداری آقایان همیشه چهره‌های مطرحی داشتیم و این رشته برای ورزش ایران مدال آور بوده است. بزرگانی مثل آقای رضازاده و سلیمی را داشتیم ولی در بانوان هم چهره‌هایی داریم که بتوانند تا این حد مطرح شوند.


یوسفی در مورد حمایت‌‌های لازم از بانوان در فدراسیون وزنه برداری توضیح داد: خدا را شکر آقای مرادی حمایت‌های خوبی از تیم ما داشتند و وزنه برداری بانوان هم در زمان ایشان ایجاد شد و از زحماتی که می‌کشند ممنونم.


وی در رابطه با اینکه چرا به رشته‌ای مثل وزنه برداری روی آورده گفت: همه از من می‌پرسند چرا به این رشته روی آوردم. دید عموم به رشته ما این است که وزنه برداری یک رشته مردانه است و این دید اشتباهی است. وزنه برداری یک رشته فنی و تکنیکی است که آنطور که به نظر می‌رسد خیلی به زور و قدرت ربط مستقیم ندارد و تکنیک و سبک بلند کردن وزنه در درجه اول مهم است. من خودم به این رشته علاقه داشتم و از انتخابم خوشحالم.


قهرمان وزنه برداری در پایان با اشاره به الگوهایش در این رشته ورزشی عنوان کرد: یک وزنه بردار خانم چینی در دسته ما حضور دارد که خیلی خوب است و به جز آن تالاخادزه هم یکی از الگوهای من است و واقعاً در کارش حرفه‌ای است.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.