بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

قیمت یک دستگاه خودرو نردبانی آتش‌نشانی به ۶۰ میلیارد تومان رسیده است

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: شصت سال قبل زمان رسیدن حریق به اوج خودش ۱۷ دقیقه بود. الان این زمان به سه دقیقه رسیده است.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، «جلال ملکی» سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در نشست پیشگیری از سوختگی که در بیمارستان حضرت فاطمه (س) برگزار شد، گفت: ما از آموزش و فرهنگسازی بسیار غافل شده ایم. در حوزه فرهنگسازی کارهای نیمه تمام بسیاری داریم. آموزش و پرورش کجای مساله پیشگیری از سوختگی است؟ توسط یک مرکز بسیار معتبر تحقیق شد که شصت سال قبل زمان رسیدن حریق به اوج خودش 17 دقیقه بود. الان این زمان به سه دقیقه رسیده است. چرا وقتی به محل آتش سوزی می رسیم، تمام آن قسمت که آتش گرفته است، شعله ور شده؟ نوع زندگی تغییر کرده است.


او افزود: الان لوازمی که در منازل آمده جدید است و لوازم پلیمری ساخته شده است و فقط دو دقیقه وقت فرار وجود دارد. الان ساختمان پنجاه طبقه و سی طبقه داریم و آموزش خاصی صورت نگرفته است. مدام از لوازم پلیمری در منازل استفاده می شود اما چه قدر آموزش صورت گرفته است؟ در یک ساختمان سی طبقه وقتی طبقه دهم آتش سوزی می شود فرد نمی داند پایین یا بالا برود.


ملکی با اشاره به هزینه های بالای استقرار واحدهای آتش نشانی گفت: اگر در منطقه یک تهران بخواهید زمین بخرید قیمتش اصلا قابل محاسبه نیست. با هزینه بالای وسایل و تجهیزات یک ایستگاه درست می شود که قسمت محدودی را پوشش دهد. یک دستگاه خودرو نردبانی با قیمت فعلی از 60 میلیارد به بالا است تا نهایتا دو تا سه ایستگاه را پوشش دهد. حقوق یک آتش نشان حدود هشت تا نه میلیون تومان است. البته وضعیت دستمزد در شهرستان ها متفاوت است.


او افزود: شما واقعا از دروس اول ابتدایی تا مقاطع بعدی، چند صفحه مشخصا با حوزه پیشگیری از آتش سوزی آشنا شده اید؟


ملکی گفت: تعداد ساختمان هایی که مجددا برای تاییدیه ایمنی مراجعه می‌کنند، تقریبا نزدیک به صفر است. می‌شود جاهایی مشوق مالی گذاشت و برخی جاها هم چنین چیزی جوابگو نیست.در منطقه 22 یک ساختمان 16 طبقه دچار آتش سوزی شد. نزدیک به 200 نفر را نجات دادیم. یک نفر به ما گفت می دانید اینحا چه کسانی زندگی می کنند؟ همه دکتر و مهندس اند. گفتم وای به حال دکتر و مهندس هایی که در ساختمانهایی زندگی می کنند که از لحاظ ایمنی ناکامل است.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.