بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

ابراز نگرانی وزیر خارجه پاکستان از اوضاع انسانی در افغانستان

وزیر خارجه پاکستان از وخامت اوضاع انسانی در افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت که نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی نیز بر حمایت از مردم این کشور تاکید کرده است.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از العربیه، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان از وخامت اوضاع انسانی در افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت که نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی نیز بر حمایت از مردم این کشور تاکید کرده است.


قریشی امروز -یک‌شنبه- در جریان نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی اظهار داشت، کمک به افغانستان مسئولیت جمعی همه کشورهای عضو این سازمان است و هشدار داد که هر بحران در این کشور بر کشورهای همسایه آن تاثیر مستقیم می‌گذارد.


وی تاکید کرد، مخالفت با نظام کنونی در کابل به معنای نادیده گرفتن مشکلات ۳۸ میلیون شهروند افغانستانی نیست و خاطرنشان کرد که بدون کمک به مردم این کشور، افغانستان شاهد یک بحران انسانی بی‌سابقه خواهد بود.


وزیر خارجه پاکستان همچنین گفت، همه می‌دانند که افغانستان در آستانه یک بحران فراگیر انسانی قرار دارد.


از سوی دیگر، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان نیز در این نشست با اشاره به ‌بحران انسانی در افغانستان و تاثیر آن بر منطقه گفت، باید اطمینان حاصل کنیم که افغانستان پناهگاه گروه‌های تروریستی و افراطی نخواهد شد.


وزیر خارجه سعودی از گشایش مسیر کمک‌رسانی هوایی و زمینی این کشور برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان خبر داد و ابراز امیداوری کرد که سازوکارهایی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان ایجاد شود.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.