بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

قانونی‌کردن برخی احکام جایگزین حبس، مجازات مفسدان اقتصادی را برای جامعه ملموس‌تر می‌کند

یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: قانونی‌کردن برخی احکام جایگزین حبس، علاوه بر اینکه موجبات کاهش جمعیت کیفری را فراهم می‌کند، «بازدارندگی» قابل توجهی در تکرار جرایم اقتصادی ایجاد می‌کند و از طرفی سبب می‌شود تا نتایج مجازات مجرمان، برای جامعه ملموس‌تر باشد و بازخوردهای خوبی را در جامعه نسبت به قوه قضاییه ایجاد خواهد کرد.


عزالدین سلیمانی حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، نسبت به طرح رئیس قوه قضاییه برای قانونی‌کردن برخی احکام جایگزین حبس، گفت: مجازات‌‌های جایگزین حبس، امر پسندیده و خوبی است و اگر این ایده ریاست قوه قضائیه در عمل اجرایی شود، نتایج مثبتی به ویژه در امر اقتصاد به همراه خواهد داشت.


این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: ریاست قوه قضائیه دیدگاه‌های سازنده و خوبی در خصوص «اعمال مجازات‌ها» و «کاهش جمعیت کیفری» دارند؛ اما لازم است دیدگا‌ه‌های ریاست قوه قضائیه در بدنه دستگاه قضایی جامه عمل به خود بپوشاند.


وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد کشور اعمال مجازات‌ها باید با توجه به این وضعیت باشد، تصریح کرد: طرح رئیس قوه قضائیه برای اعمال این نوع مجازات‌ها در مورد مفسدان اقتصادی، اگر به‌درستی اجرایی شود، قطعا در جامعه و اقتصاد نتایج مطلوبی به‌دنبال خواهد داشت.


سلیمانی بیان کرد: این طرح، علاوه بر اینکه موجبات کاهش جمعیت کیفری را فراهم می‌کند، «بازدارندگی» قابل توجهی در تکرار جرایم اقتصادی ایجاد می‌کند و از طرفی سبب می‌شود تا نتایج مجازات مجرمان، برای جامعه ملموس‌تر باشد و بازخوردهای خوبی را در جامعه نسبت به قوه قضاییه ایجاد خواهد کرد.


این وکیل دادگستری در پایان بر لزوم ایجاد ساز و کار قانونی به‌منظور اجرایی شدن طرح ریاست قوه قضاییه در مورد احکام جایگزین حبس تاکید کرد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.