بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

قطعات ساخت زیورآلات و خرج کار ، هر آنچه یک تازه‌کار تا حرفه‌ای به آن نیاز دارد!


برای ساخت زیورآلات به ابزار ساخت زیورآلات دست ساز، قطعات ساخت زیورآلات و خرج کار نیاز داریم تا بتوانیم این هنر را آغاز نموده و با تمرین و خلاقیت به مهارت در آن دست پیدا کنیم. مهارت ساخت زیورآلات یکی از هنرهای بسیار پرطرفدار در سراسر جهان است که افراد می‌توانند به کمک آن کسب درآمد کنند و حتی برای خود، زیورآلاتی مطابق با سلیقه خود تولید نمایند. با این‌حال هنگامی که در ابتدای این مسیر قرار دارید و می‌خواهید ملزومات زیورآلات را تهیه نمایید؛ تعداد بالای این وسایل و کاربردها و تنوع رنگ و شکل در آن‌ها می‌تواند گیج‌کننده باشد و ممکن است فکر کنید باید تمام این وسایل را تهیه نمایید که علاوه‌بر حجم زیاد، هزینه زیادی را بر شما تحمیل می‌کند و در انتها نیز ممکن است بسیاری از آن‌ها استفاده نشود. چنانچه در ابتدای راه هستید یا می‌خواهید یک لیست اقتصادی و مطمئن از وسایلی که نیاز دارید، تهیه نمایید؛ این مطلب از سایت بهلاین برای شماست تا بتوانید خرید ابزار ساخت زیورآلات دست ساز و انواع خرج کار را اقتصادی و مطمئن انجام دهید؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.


پایه‌ای‌ترین ابزار ساخت زیورآلات دست ساز


5236


ابزارها، محصولاتی هستند که برای دستکاری و شکل‌دهی از آن‌ها استفاده می‌کنید. آن‌ها به معنای واقعی کلمه ابزار هستند، با این‌حال باید به دنبال ابزارهایی باشید که برای جواهرات طراحی شده‌اند، زیرا ظریف‌تر هستند و برای کارهای ظریف‌تر مناسب بوده و استفاده می‌شوند. پایه‌ای‌ترین ابزار ساخت زیورآلات رزینی و دست ساز که به آن‌ها نیاز دارید، شامل موارد زیر است:


  • انبر سر گرد: از این ابزار برای تشکیل حلقه و همراه با انبردست دیگر برای باز کردن حلقه‌ها، لوپ‌ها و زنجیرها استفاده می‌شود.
  • انبر نوک خم: برای خم کردن، باز کردن چیزها و همچنین چین دادن استفاده می‌شود.
  • انبر سیم‌چین: سیم‌ها، زنجیر، زه‌ها، حلقه‌ها و موارد دیگر را برش دهید.


این ابزار ساخت زیورآلات رزینی و دست ساز در طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها عرضه می‌شوند. خرید این ابزارهای پایه‌ای برای سخت زیورآلات را به شما توصیه می‌کنیم و فقط در صورتی که احساس می‌کنید در آینده به آن‌ها نیاز دارید، به سراغ ابزارهای بسیار پیشرفته بروید. همچنین می‌توانید با یک مجموعه ابزار به شکل آماده، شروع کنید که می‌تواند ابزار کوچکی را به همراه داشته باشند، همچون موچین برای برداشتن اجسام ریز که در غیر این صورت ضروری نیستند. صفحه میخی، سوهان، مته مروارید، سایر انواع انبرها، قیچی، جعبه نگه‌داری مهره‌ها، متر و خط‌کش و… را نیز می‌توانید در صورت احساس نیاز و عدم دسترسی به ابزارهایی که بتوانند جایگزین این موارد باشند؛ تهیه نمایید.


انواع خرج کار پایه‌ای و قطعات ساخت زیورآلات


شاید برای شما نیز این سوال پیش بیاید که “خرج کار یعنی چه؟!” خرج کار همان قطعات ساخت زیورآلات هستند که سبب تنوع و زیبایی در انواع زیورآلات دست ساز می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند تا به‌جای تنها استفاده از مهره و بند، از انواع آویز، حلقه، قفل و… استفاده کنید. انواع خرج کار تنوع زیادی دارند، همچون خرج کار فانتزی، انواع خرج کار برنجی و نقره و طلا و…، خرج کار دستبند و گردنبند و گیره مو و حتی خرج کار گیره روسری. در ادامه به انواع پایه‌ای این لوازم که از ابتدا تا انتهای کار نیاز دارید اشاره کرده‌ایم. به این نکته نیز توجه نمایید که شما می‌توانید هر یک از این موارد را در انواع فلزات (نقره اندود، نقره استرلینگ، نقره پر شده، پر شده با طلا، روکش طلا، برنج و…) و انواع سبک‌ها تهیه کنید، اما بهتر است در ابتدای کار به چند نوع محدود اکتفا نمایید؛ در نتیجه بهتر است آن‌ها را در هر دو رنگ طلایی اندود و نقره‌ای آبکاری شده، تهیه کنید یا یکی از آن‌ها را برای استفاده انتخاب نمایید.


مهم‌ترین و ساده‌ترین موارد


  • سوزن میخی ته تخت: به شکل میخ‌هایی هستند که مهره‌ها را می‌توان در آن‌ها قرار داد و از نظر ضخامت و اندازه، انواع متفاوتی دارند. هدپین‌ها یا سوزن میخی ته تخت ضخیم‌تر را در انتها تنها گرد می‌کنند؛ اما انواع نازک‌تر بیشتر برای کنار هم قرار دادن اجزا استفاده می‌شوند. توجه به طول این ملزومات زیورآلات نیز اهمیت دارد.
  • سوزن میخی ته قلاب: می‌توان این‌ها را به‌جای خریداری نمودن، با استفاده از قلاب یا سیم و خم کردن انتهای آن، درست کرد.
  • مهرهها و لولههای خمیده: این‌ها مهره‌های فلزی ریز هستند که اشیا را در جای خود نگه می‌دارند. آن‌ها برای انواع پروژه‌های جواهرسازی بسیار عالی هستند؛ از جمله تکمیل دستبند و گردنبند. آن‌ها همچنین برای نگه داشتن مهره‌ها در وسط رشته در صنایع دستی از نوع “گردنبند نامرئی” استفاده می‌شوند.
  • حلقه اتصال: این قطعات ساخت زیورآلات و خرج کار، در اندازه‌های مختلفی هستند که بر حسب میلی متر اندازه‌گیری می‌شوند و برای اتصال انواع خرج کار فانتزی و… استفاده می‌شوند. می‌توانید انواع فانتزی و پیچ خورده این حلقه‌ها را نیز بخرید که می‌توان از آن‌ها به عنوان پیوندهای تزئینی استفاده کرد. چنانچه می‌خواهید کار خود را آسان‌تر نمایید، یک جعبه از این حلقه‌ها در سایزهای مختلف تهیه نمایید.
  • سیم: می‌توان از آن‌ها برای بسته‌بندی و در کنار هم نگه‌داشتن قطعات استفاده نمود و یا با خم کردن و شکل‌دهی آن‌ها سایر قطعات ساخت زیورآلات و خرج کار را ایجاد نمود. سیم با گیج اندازه‌گیری می‌شود، اگر گیج بالاتری داشته باشد، نازک‌تر است و کار با آن راحت‌تر می شود، اما دوام کمتری دارد. اگر قصد دارید حلقه‌ اتصال و سوزن میخی ته قلاب مانند بسازید، با گیج ۲۰ شروع کنید.
  • گوشواره: منظور قطعات گوشواره‌هایی هستند که آویز یا کابوشون را به گوشواره تبدیل می‌کنند. آن‌ها از کلیپسی گرفته تا قلابی تا گل میخ برای چسباندن و آویزان کردن متغیر هستند.
  • گردنبند و دستبند: برای تهیه خرج کار دستبند و گردنبند، به گیره‌هایی نیاز دارید که در سبک‌های مختلف وجود دارند. با حلقه فنری یا پنجه خرچنگ شروع کنید. در نهایت، ممکن است بخواهید گزینه‌های تزئینی بیشتری را که می‌توانند یک قطعه را متحول کنند، بررسی کنید.
  • آویز: برای تبدیل یک چیز زیبا به یک آویز، می‌توانید از حلقه اتصال استفاده کنید، اما راه‌های دیگری همچون استفاده از تسمه و سایر ابزارها نیز برای استفاده از انواع آویز وجود دارد.


انواع بند، زنجیر و رشته برای تازه‌کارها


در حالی که ممکن است بتوانید بدون بسیاری از این موارد کار کنید، قطعا باید با یکی شروع کنید. اگر مهره‌های نخی را ترجیح می‌دهید، پس از انتخاب آن‌ها از یک رشته استفاده کنید. اگر قطعاتی را ترجیح می‌دهید که می‌توانند پیچیده به نظر برسند، از زنجیر استفاده کنید. اگر استایل شما مد روز و رنگارنگ‌تر است، به سراغ بند بروید.


رشتهها: یکی از مهم‌ترین انواع قطعات ساخت زیورآلات و خرج کار هستند که از آن‌ها برای به نخ کشیدن مهره‌ها استفاده می‌شود. آنچه شما نیاز دارید، بستگی به نوع زیورآلاتی دارد که می‌سازید. برای مثال اگر مرواریدهای رشته‌ای و غیره دارید، ممکن است نخ ابریشم را ترجیح دهید.


زنجیرها: برای رشته آویز یا به عنوان فاصله بین مهره ها روی گردنبند، دستبند و گوشواره استفاده می شود. همچنین می‌توانید از آن به عنوان عنصر اصلی تزئینی در خود قطعه استفاده کنید.


بند: از بندها می‌توان به عنوان عناصر تزئینی برای افزودن کمی بافت به یک قطعه استفاده نمود. بندها شامل طناب چرمی، طناب ساتن (دم موش)، ریسمان و تقریباً هر بافت و رنگ قابل تصوری است. با چند مدل مورد علاقه خود شروع کنید و از آن‌ها به عنوان یک عنصر کانونی در کار دست ساز خود استفاده کنید. برخی از نمونه‌های قابل استفاده، شامل دستبند زنجیری چرمی و دستبند سنگ‌های قیمتی مصنوعی و… است.


برای خرید انواع خرج کار با بهترین قیمت، لینک زیر را کلیک کنید:


https://www.behline.com/category/قطعات-ساخت-زیورآلات


خرج کار را از کجا بخرم؟


2546


در بسیاری از موارد خرید ابزار ساخت زیورآلات دست ساز برای ما بسیار دشوار است؛ زیرا چنانچه برای خرید مهره و دستبند، برای خرید لوازم ساخت بدلیجات و یا برای خرید خرج کار مراجعه نمایید، تنوع این محصولات می‌تواند گیج کننده باشد. به همین دلیل مراجعه به یک سایت قابل اطمینان، همچون سایت بهلاین، برای خرید قطعات ساخت زیورآلات و خرج کار، همچون خرید مهره برای ساخت دستبند می‌تواند کار را ساده‌تر کند؛ تنها کافیست بر روی فروشگاه اینترنتی بهلاین (https://behline.com) کلیک کنید تا به راحتی انواع ملزومات زیورآلات مورد نیاز خود را تهیه نمایید و تنوع آویزهای آن را مشاهده کنید.


سایر اطلاعات:


  • شماره تماس021-66128075 :
  • آدرس ایمیل:Info@behline.com
  • تاریخ: 28/09/1400
  • روز: یکشنبه


پایان رپرتاژ آگهی

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.