اطلاعات مقاله
عنوان رپورتاژ سرمایه گذاری هوشمند در بورس ترکیه
نکات درج

لطفا توضیحات زیر را در درج مقاله رعایت کنید!

با سلام و احترام لینک آخر در متن نوفالو است. تشکر

کشور ترکیه در سال های اخیر پیشرفت بسیار زیادی در بخش اقتصادی کرده و همین موضوع باعث شده تا شاهد رشد صنایع این کشور در سال های اخیر باشیم.

از سوی دیگر نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که فضای سرمایه گذاری در این کشور به نحوی است که افراد خارجی نیز می‌توانند به راحتی اقدام به سرمایه گذاری در بخش های مختلف این کشور کرده و از این طریق سرمایه خود را وارد خاک کشور ترکیه کنند.

یکی از فضاهای سرمایه گذاری در ترکیه که می‌توانید به صورت هوشمند در آن فعالیت داشته باشید، بورس ترکیه است. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به بورس در ترکیه انداخته و در رابطه با سرمایه گذاری در ترکیه توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

بورس ترکیه

نحوه سرمایه گذاری بورس در ترکیه

یکی از سوالات بسیار مهمی که پرسیده می‌شود این است که چگونه می‌توان برای فعالیت در بورس در ترکیه ثبت نام کرد و اقدام به افتتاح حساب نمود؟

 در پاسخ به این سوال بسیار مهم باید گفت که برای سرمایه گذاری در این بازار باید یک موسسه واسطه و یا یک حساب سرمایه گذاری بانکی دارای مجوز از هیأت مدیره بازار بورس ترکیه را پیدا کرده و در آن حساب خود را باز کنید.

شما می‌توانید لیست موسسات واسطه و بانک هایی که در این حوزه فعالیت دارند را به راحتی به دست آورده و اطلاعات مختلف آن‌ها را مشاهده کنید. سپس با بررسی هر یک از این موارد و آنالیز موضوعات مختلف در نهایت می‌توانید کارگزار خود را انتخاب کرده و اقدام به انجام معاملات در بازار سرمایه کشور ترکیه کنید.

مزایای فعالیت در بورس ترکیه

یکی از سوالات بسیار مهمی‌که مطرح می‌شود این است که چرا باید در بین بازارهای مختلف اقدام به ورود به بورس در ترکیه کرد و در بازار این کشور سرمایه گذاری نموده؟

در پاسخ به این سوال بسیار مهم باید گفت که بورس ترکیه دارای مزایای مختلفی بوده و به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌دهیم تا سرمایه گذاری در این کشور را حتما در برنامه خود قرار دهید. اگر بخواهیم نگاهی به مزایای سرمایه گذاری در ترکیه بیاندازیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اقتصاد رو به رشد ترکیه

یکی از مهم‌ترین مزایای سرمایه گذاری در ترکیه فضای مناسب این کشور از نظر اقتصادی است. در واقع از آن جایی که اقتصاد ترکیه در سال های اخیر بسیار قوی‌تر شده و شاهد رشد اقتصاد این کشور هستیم، فضای بورس این کشور نیز همواره به سمت پیشرفت و صعود در حال حرکت است.

به همین دلیل است که با سرمایه گذاری در بازار این کشور قادر خواهید بود تا به بهترین شکل ممکن از سرمایه خود محافظت کرده و باعث رشد آن شوید.

سرمایه گذاری در بورس استانبول

قوانین ساده برای سرمایه گذاری

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که دولت ترکیه فضایی را به وجود آورده تا افراد بتوانند به راحتی در این کشور سرمایه گذاری کنند. در واقع بر خلاف سایر کشورها که فضای سرمایه گذاری خارجی را با قوانین سخت دچار مشکل کرده‌اند، کشور ترکیه در راستای جذب سرمایه گذاران خارجی اقدام به ایجاد قوانینی کرده که باعث می‌شود تا افراد بتوانند به راحتی وارد فضای بازار سرمایه کشور ترکیه شده و در بورس در ترکیه فعالیت کنند.

چگونه در بورس ترکیه سود کنیم؟

یکی دیگر از سوالات بسیار مهمی که مطرح می‌شود این است که بهترین روش برای به دست آوردن سود در بورس ترکیه چگونه است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که مثل هر بازار سرمایه دیگری، بورس در ترکیه نیز از طریق تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی قابل بررسی بوده و شما می‌توانید از این طریق اقدام به آنالیز و بررسی سهام های مختلف کنید.

به همین دلیل است که به شما پیشنهاد می‌دهیم تا قبل از سرمایه گذاری در بازار ترکیه حتماً تحقیقات کامل و جامع در رابطه با تحلیل بنیادی و تکنیکال داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن در این بازار سرمایه گذاری کرده و سرمایه خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید.

توجه به این نکات به شما کمک می‌کند تا بتوانید در نهایت به بهترین شکل ممکن در بازار کشور ترکیه سرمایه گذاری کرده و از این طریق درآمدهای بالایی به دست بیاورید.

شاخص های بورس ترکیه

یکی از پارامترهای بسیار مهمی که به منظور بررسی وضعیت بورس یک کشور باید آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد، شاخص های بازار سرمایه است. به منظور بررسی این پارامتر در رابطه با بورس در ترکیه باید به این نکته توجه داشته باشید که در حال حاضر بورس این کشور دارای چند شاخص مختلف است که شامل ۳۰ سهام برتر، 50 سهام برتر و 100 سهام برتر است.

این شاخص‌ها سهام های برتر بازار سهام ترکیه را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و روند صعودی و نزولی بودن آن‌ها را مشخص می‌کند. در حال حاضر بازار کشور ترکیه دارای 320 شرکت داخلی بوده که شما می‌توانید به بهترین شکل اقدام به خرید و فروش سهام این شرکت‌ها کنید.

سرمایه گذاری در لیر

بهترین صنایع در بورس ترکیه

یکی از تکنیک های بسیار مهم و کلیدی که به شما کمک می‌کند تا بتوانید در بازار سرمایه یک کشور خارجی درآمد بالایی بدست بیاورید این است که صنایع کلیدی و مهم آن کشور را بررسی کرده و در این صنایع سرمایه گذاری کنید.

به عنوان مثال دولت ژاپن تمرکز بسیار زیادی که بر روی صنایع الکترونیکی دارد و به همین دلیل سرمایه گذارانی که قصد دارند تا به صورت بلند مدت در بازار این کشور فعالیت کنند، معمولاً به سراغ شرکت هایی می‌روند که در صنایع الکترونیکی فعالیت دارند. اگر شما نیز قصد دارید تا از چنین تکنیکی برای سرمایه گذاری در ترکیه استفاده کنید، پیشنهاد ما این است که در بین صنایع فعال در بازار بورس ترکیه به سراغ صنایع زیر بروید:

به دلیل تمرکز بسیار زیادی که دولت ترکیه بر روی این صنایع دارد، انتظار می‌رود که در آینده شاهد رشد شرکت های فعال در این حوزه باشیم. به همین دلیل اگر دید میان مدت و بلند مدت برای سرمایه گذاری در ترکیه را دارید، به شما پیشنهاد داد تا از بین صنایع مختلف فعال در بازار کشور ترکیه به سراغ موارد گفته شده رفته و با تحلیل وضعیت شرکت های فعال در این صنایع، سهام های بسیار خوب و مستعد رشد را شناسایی کرده و اقدام به خرید آن‌ها کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا در میان مدت و بلند مدت سودهای بسیار زیادی بدست بیاورید.

موسسه حقوقی ، مشاوره و سرمایه گذاری تراست گلوبال