گرامر در آزمون آیلتس به عنوان آزمونی که برای ارزیابی توانایی ها و مهارت های زبانی متقاضیان انجام می شود نقش بسیار پررنگ و مهمی دارد. شما به عنوان یکی از شرکت کنندگان در این آزمون حتما باید تمام پاسخ ها در بخش هاؤی مختلف آزمون را با استفاده از گرامر صحیح بنویسید.

گرامر یکی از مؤلفه های اصلی در تمام بخش های آزمون آیلتس است و در هر چهار بخش لیسنینگ، رایتینگ، ریدینگ و اسپیکینگ آیلتس نقش اساسی و مهمی ایفا می کند. در این مقاله ما بسیاری از مفاهیم و موضوعات مرتبط با گرامر آیلتس را بررسی می کنیم تا ببینیم چرا گرامر برای کسب نمره خوب در آیلتس انقدر مهم است و چرا اینقدر آموزشگاههای آیلتس روی آن تاکید دارند.

آیا برای گرفتن نمره بالا در آزمون آیلتس حتما باید به گرامر توجه ویژه ای داشت؟

بله البته. گرامر در هر آزمون زبانی نقش مهمی دارد و آیلتس هم از این قضیه مستثنا نیست. گرامر خوب و قوی به شما کمک می کند تا در هر دو نوع آیلتس آکادمیک و جنرال و هر چهار بخش آنها موفق عمل کنید.

با اینکه هیچ کدام از سوالات آزمون آیلتس به طور مستقیم مهارت گرامری شما را ارزیابی نمی کنند؛ اما دانش کافی در مورد گرامر برای پاسخ دادن به هر چهار بخش آیلتس یعنی لیسنینگ، رایتینگ، ریدینگ و اسپیکینگ ضروری است.

برای خیلی از زبان آموزان گرامر سخت ترین و چالش برانگیزترین موضوع است. برنامه های مربوط به یادگیری گرامر آیلتس هم پیچیده و گیج کننده هستند؛ ولی با این حال شما حتما باید روی تقویت گرامرتان کار کنید چون کاربرد گرامر صحیح نه تنها در آزمون آیلتس بلکه در آینده تحصیلی و کاری تان نیز تاثیر گذار است.

اکثر متقاضیان آزمون آیلتس به خاطر اینکه گرامر ضعیفی دارند از کسب نمره خوب در بخش های مختلف آیلتس محروم می شوند. اگر شما هم قرار است در این آزمون شرکت کنید و دلتان می خواهد نمره بالای ۸ آیلتس را از آن خودتان کنید جای درستی آمده اید.

گرامر آیلتس موضوعی اساسی است که به توجهی ویژه نیاز دارد چون آزمون آیلتس روی ارزیابی مهارت ها و توانایی های زبانی شما تمرکز دارد و گرامر هم بخش مهمی از این توانایی ها محسوب می شود. با اینکه گرامر در بخش های خاصی از آیلتس نقش پررنگ تری ایفا می کند؛ ولی به هر حال این مهارت در جای جای آزمون آیلتس به کارتان می آید.

گرامر آیلتس

گرامر آیلتس شامل دو بخش می شود:

  • دامنه ساختارهای دستوری
  • صحت و درستی گرامر

برای اینکه نمره خوبی در آزمون آیلتس بگیرید باید روی هر دوی این مفاهیم تسلط کامل داشته باشید. حالا بیایید به طور مفصل تر و دقیق تری به این دو قسمت بپردازیم.

دامنه ساختارهای دستوری

دامنه یا محدوده گرامری نشان دهنده ساختارهای گرامری مورد استفاده در جملات است. نمره اسپیکینگ آیلتس بر اساس معیارهای زیر تعیین می شود:

  • دامنه و صحت گرامری
  • تلفظ
  • تسلط و انسجام
  • منابع واژگانی

دامنه گرامری در بخش رایتینگ نیز شامل موارد زیر می شود:

  • انجام تسک ها و پاسخ به سوال
  • انسجام و به هم پیوستگی
  • دامنه دستوری و صحت گرامر
  • منابع واژگانی

این فاکتورها معیارهای ارزیابی تسک ۱ و ۲ قسمت رایتینگ آیلتس هستند و در بخش اسپیکینگ نیز بسیار مهمند.

دقت کنید آزمون در یک فایل متنی ارائه می شود و بهتر است تا حدی با نرم افزار ورد آشنایی داشته باشید. توصیه می کنیم ورد را از اینجا یاد بگیرید.

صحت و درستی گرامر

صحت گرامر نشان دهنده عدم وجود خطا و اشتباه گرامری در بخش اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس است. برای اینکه نمره خوبی در این بخش ها بگیرید باید گرامر درست و بدون اشکالی بکار ببرید.

پایان رپورتاژ آگهی

این محتوا یک رپورتاژ تبلیغاتی میباشد و ایرانیان نیوز مسئولیتی در قبال آن ندارد